Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 8923 ggr
Marsvinsmamman
2013-05-09 11:08

Tips på server till 7-åring önskas!

Hej!

Min 7 åriga son vill spela mutliplayer och jag behöver tips på server som skulle kunna passa.  Jag är ny på detta med Minecraft så jag är inte så insatt. Jag har förstått att man kan skapa sin egen server, men som första steg hade det varit kul om han kunde testa multiplayer på en redan existerande server.

Kan du tipsa oss?

Tack på förhand!

Annons:
Kajzza
2013-05-09 21:39
#1

Hejsan

Mina barn har spelat på en hel del olika servrar men det slutar oftast i tandagnissel och gråt då det på många servrar är tillåtet med stölder, strider där man dödar varandras gubbe och helt enkelt att förstöra andras byggen, greifing. 

Vi har hittat en svensk server där detta inte bara är förbjudet men där staffen dessutom verkar få det att fungera.
Vid mindre förseelser blir man varnad och vid upprepade eller större bannad. Även i chatten som används flitigt hålls en god ton och det tillåts inget grovt språk.

´De flesta hjälper nybörjare och är mycket bussiga. 

Jag vet inte vad de säger om att släppa in en sjuåring men om han har stöd av en vuxen tex i chattandet gissar jag att det kan vara ok.

De har en hemsida här www.ulfbage.com
Man får gå in på servern som gäst men kan inte göra något annat än att gå runt och titta. Anvisningar för hur man ansöker om medlemskap finns tex på hemsidan.

Om ni testar så pma mig gärna vilket användarnamn han har så hjälper jag när och om jag kan.

Lycka till och hoppas ni hittar en server. Mina barn har fått en enorm sporre att utveckla sitt skrivande och läsande då de vill hänga med i chatten.

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Marsvinsmamman
2013-05-09 22:12
#2

Tack så jättemycket för tipset!

Jag tittade igenom några av deras reg användare, och jag såg iallafall en annan sjuåring, så det är värt ett försök.

Vi testar imorgon att ansluta till servern, jag testade själv några andra här nu ikväll nmen fick felmeddelande hela tiden, så jag gör väl något fel.

Jag återkommer till dig med sonens användarnamn.

Ha en go kväll!

Upp till toppen
Annons: