Frågor & Hjälp

Bort med alla monster!

2013-05-15 20:06 #0 av: TheAlmab

Hej! jag har byggt ett stall åt mina grisar på minecraft och varje gång jag lämmnar byggnaden eller att det blir kväll så blir hela stallet fullt med zombies, creepers, endermans, spindlar mm hur ska jag göra för att de ska sluta bosätta sig i stallet? D:

Anmäl
2013-05-15 20:08 #1 av: smulizzen

sätt upp facklor mmGlad

Anmäl
2013-05-15 20:11 #2 av: TheAlmab

Jag har gjort det :c har jättemycket fönster facklor i nästan varenda hörn men det funkar ändå inte :C

Anmäl
2013-05-15 20:56 #3 av: felle-j

Sätt på peaceful. Annars ska det hjälpa att lysa upp området.

Felix                                                                                               
Medarbetare på Datorspel och Minecraft.

Anmäl
2013-05-20 18:35 #4 av: piotrr

Sätt ljus även i mitten, inte bara runt omkring kanterna. Det är kanske inte så snyggt med facklor på golvet, så sätt ett par staketpinnar på varandra och sedan en fackla eller ett snyggt block med facklor runt om.

Anmäl
2013-05-24 19:18 #5 av: [SporeDiatrymisss]

Eller en redstonelampa/glödsten/jack-o-lantern. De lyser upp mer än vanliga facklor. :-)

Hälsa gärna på mig på min Deviantart: http://sporediatrymisss.deviantart.com/

Anmäl
2013-05-25 09:40 #6 av: piotrr

Inte mycket mer, men varje sida lyser och man kan byta ut delar av golvet med jack-o-lanterns. 

Anmäl
2013-05-28 00:15 #7 av: Zant

Jag håller med piotrr. Det blir till och med jättesnyggt med ett mönster av jack-o-lanterns i ett gräsgolv! Ljuset skyddar i alla fall mot zombies och skelett inne i byggnaden.

Om det däremot är över två i takhöjd, tror jag det är, kan endermen tp:a sig in och om det finns någon öppning som är ett block högt och två block brett så kan spindlar som spawnat utanför fortfarande ta sig in. Så om det är jättemörkt runt omkring lär du dyka på lite sådana trots ljus i stallet.

Lycka till,

Maloma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.