Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 4426 ggr
cinna
9/5/13, 6:02 PM

Hur köpa fullversionen till surfplattan?

Dottern har Demoversionen i surfplattan och vill gärna ha fullversionen.
Problemet är bara att plattan inte har något abonnemang, utan körs antingen via router hemma eller med kontantkort/dygnssurf de få gånger plattan lämnar huset, så hur gör jag?

Vill absolut inte regga mitt VISA kort på på Google…
Kan jag stoppa in mitt eget SIM-kort till telefonen och debitera det??

Annons:
LosGinos
9/5/13, 8:39 PM
#1

Vad jag vet så går det inte att debitera utifrån ett simkort. Utan det måste vara via ditt bankkort.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

cinna
9/5/13, 9:27 PM
#2

Inte ens om SIMkortet är knutet till ett abonnemang som går att debitera? Har alltså inte kontantkort till telefonen, utan ett "vanligt" abonnemang som betalas varje månad.
Vad är i så fall skillnaden på det kortet och ett kort man stoppar i plattan när abonnemang ingår vid köp? 🤔

LosGinos
9/5/13, 9:35 PM
#3

Det var en bra fråga faktiskt. Men har du provat att köpa minecrafts fullversion?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

cinna
9/5/13, 10:38 PM
#4

Hmm, efter en titt i Play butiken - Det gäller mobilversionen, Pocket edition, så det är väl egentligen inte samma som man kan köra på datorn… antar jag? Kostar ju ca en fjärdedel av datorversionen. 🤔
Men:

När jag försöker ladda hem den så får jag upp två alternativ - "Lägg till kredit- eller bank kort" samt "Aktivera fakturering för Tele2/Comviq Sverige".
Klickar jag på det sistnämnda alternativet så får jag upp ett felmeddelande när den ska göra en verifiering av kontot: "Det uppstod ett fel. Försök igen."

Jag antar att det blir fel eftersom plattan är uppkopplad via routern, men jag kan väl ändå inte vara den första som försöker få ner programmet hemma på en platta?
Så, tips tack! 🙂

felle-j
9/5/13, 10:46 PM
#5

Nä, det är inte ritkigt som på datorn. Men inte helt olikt heller. 🙂

Upp till toppen
Annons: