Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 6734 ggr
Bysen
2013-12-09 05:21

Pickaxe med fortune

Hejsan.

Kan man på något sätt påverka vilken enchantment man tillför något föremål. Eller ges enchantmentegenskaperna ut helt random då man använder enchantmenttable och anvil?

Behöver en pickaxe med fortune.

Annons:
felle-j
2013-12-09 08:43
#1

Det sker helt random tror jag. Men du kan ju göra så att du skaffar en bok med den enchantmenten du vill ha. Det kan ta tid att få en sådan men när du väl har en så är det garanterat att du får t.ex. fortune på verktyget du tillför boken på.

WarMinerTool
2013-12-09 16:12
#2

Som sagt så ges det helt slumpmässigt. Vill du ha en Fortune Pickaxe så är nog det enklaste sättet att enchanta böcker tills du får en med Fortune, då kan du ju lägga till det på pickaxen i en anvil! Annars kan man installera Mods som gör att man ser vad man får för enchantment.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Kajzza
2013-12-09 17:37
#3

Jag tror att det enklaste är att mina en massa dia och sedan enchanta pickaxear (svengekska) tills man får det man vill ha. Man får ju xp när man minar med. Enchanta på level 30 och hålla tummarna.

När man enchantar en bok är ju sannolikheten för att få just fortune betydligt mindre än om man enchantar en pickaxe. Alternativen för böcker inrymmer ju alla enchants som finns för både vapen och verktyg mendans alternativen för pickaxe är begränsade. Dessutom lägger man ju sedan ihop axes med olika enchants i ett anvil och får en kombo som man gillar. Tex fortune 1 + fortune 1 +effectiv 3 + eff 3 = fortune 2 och fortune 4. Sedan kanske man även har fått någon med oförstörbar och då är det ju kalas. Eller om man råkar få en silktuch kanon!!!

Mitt förslag är alltså, enchanta alltid verktyget eller vapnet om du har material så att det räcker. Förr eller senare får man rätt.

(de man inte vill ha kanske någon vill byta till sig mot dia)
:)

Ps. Texten i enchantetablet är inte möjlig att styra eller koda av för oss vanliga dödliga.

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Bysen
2013-12-09 18:22
#4

Tack för svar. JAg har fått en kalashacka. Enchantade med 30 level och fick tre förbättringar. Däribland fortune. Nu gäller det att hålla den borta från lava 😂

Upp till toppen
Annons: