Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 11435 ggr
[Wraith]
2/11/14, 3:59 PM

Hittar inte Djungel!!!

Vad händer, kan inte hitta en enda förbenad Djungelbiom!!!

Har utforskat hela området kring där jag har min bas, har även gett mig ut på långa resor med båt och på häst, men jag hittar inte en enda djungel. Har åkt runt i vad som känns vara år i Minecraft. Hittat en Mesabiom, och skog i alla former, allt utom djungel!

Något som har tips på hur man kan hitta en, har aldrig haft problem att hitta en djungel. Spelar på 1.7.2.

Finns det något fusk (vill verkligen inte använda mig av fusk, men detta börjar bli löjligt, kan inte bygga klart det jag vill bygga ytan djungel), enda jag vill ha är kakaobönor och ett träd och kanske en katt🤪

Annons:
felle-j
2/11/14, 4:35 PM
#1

Vad jag vet så är det enda att göra är att fortsätta leta, elle skapa en ny värld. Ibland kan man ha sådan otur att man aldrig hittar just den biomen man vill ha.

[Wraith]
2/11/14, 6:17 PM
#2

Fy om jag måste göra en ny värld, jag som har samlat på mig så mycket 😭Ger inte upp än, men gahh 😛

WarMinerTool
2/11/14, 6:47 PM
#3

Mitt enda tips är att fortsätta utforska! :)

Annars kan du ladda ner ett mod som till exempel Too Many Items, men jag rekomderar inte det eftersom du kommer ångra dig i efterhand.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

[Wraith]
2/12/14, 12:13 AM
#4

Hittar ingen…letade lite på nätet och ser att djungel biomer är betydligt ovanligare i nyare versioner, så det kan ju förklara det lite. Med nya biomer så blev djungler ovanligare.

Testade göra en kopia av spelet och gick in i creative, men inte hittar jag någon djungel för det. Har bara åkt i en riktning än, så jag får hoppas att en dyker upp, detta är ju löjligt 🤔

[EllenAlicia]
2/13/14, 5:54 PM
#5

samma problem för mig fast hitta inte en desert D: men när jag var påväg hem för jag gav upp så såg ja sen

[Wraith]
2/13/14, 6:11 PM
#6

Har dock hittat massor av öknar 😂men ingen djungel ännu! Får nog ge upp, har scoutat stora områden i creative. Tråkigt att de blivit så sällsynta, har till och med funnit två mushroom områden.

Annons:
[EllenAlicia]
2/13/14, 6:16 PM
#7

annars kan du ju ta en seed så du spawnar i djungeln :)

jiithra
2/14/14, 11:42 AM
#8

Eller så går du in i creative, fuskar fram kakaoböna, sapling och ocelot, så är problemet löst. Visserligen fusk, men du förlorar itne allt du sparat

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Wraith]
2/17/14, 5:35 PM
#9

Det verkar som om när jag gör en kopia för att testa creative, så försvinner allt jag har byggt när jag byter mode. Så jag gör säkert något fel.

Seeds har jag ingen aning om hur man använder, blir att kolla upp det om det blir aktuellt.

jiithra
2/17/14, 7:47 PM
#10

När man gör en kopia kopierar man bara seedsen, iallafall om du gör det i mc. För att kunna göra en kopia och ha kvar byggnationer måste du in bland mapparna och där kopiera världen

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Wraith]
2/17/14, 8:12 PM
#11

Ah ok tackar för den infon, visste inte det, kopierade i mc!

Upp till toppen
Annons: