Annons:
Etikettmods
Läst 1591 ggr
Helene2
2014-02-19 17:57

Fordge i olika verisioner/mods

Vi har laddat ner fordge 1.6.4 och lagt in mods 1.6.4 i detta. Nu ville vår son ha mods som är 1.6.2. Då laddade jag ner den fordge versionen . Då försvann alla mods i 1.6.4. Går det inte att ha olika versioner eller ska man ändra på något annat innan man laddar ner ytterligare en forge?

Annons:
WarMinerTool
2014-02-19 19:55
#1

Det går tyvärr inte att ha mods från olika versioner i Minecraft :(
Det du kan göra är ju att ladda ner dom där 1.6.2 modsen som din son ville ha och installera dom, sedan kan du kolla om dom övriga modsen finns till 1.6.2! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Helene2
2014-02-19 20:19
#2

Finns det något sätt att få tillbaka det som han byggt som vi lyckades fördärva? Världarna har vi lyckats få tillbaka, men allt han byggt är borta.

Helene2
2014-02-22 15:25
#3

Vi har nu upprepade gånger försökt ladda ner fordge 1.6.2 istället. Varje gång kommer det upp en skylt som säger "internet har slutat fungera". Detta kom inte upp när vi laddade ner 1.6.4. Kan jag låta fordge 1.6.4 ligga kvar eller måste den tas bort om han nu istället installerar 1.6.2? Om vi tar bort 1.6.4, så kommer väl alla världar han gjort att förstöras? Vi har redan lyckats förstöra så mycket att vi blivit rädda att försöka göra mer. Varför kan man inte spela med mods i en version i en profil och mods i en annan version i en annan profil? Varje gång vi laddat ner ett modd så kommer skylten "vill du göra backup på Minecraft" upp och det gör vi. Men var hamnar de här backuperna? Det finns en sådan mapp inne i Minecraft, men går man in i den så är den tom.

Helene2
2014-02-22 17:11
#4

Som vanligt har jag läst och läst och blir bara mer och mer förvirrad. Allt ska vara i samma version har jag lärt mig. En då skriver de på minecraftfordge sida att man kan ha mods 1.6.2 till forge 1.6.4. De skriver också att det inte längre går att ladda ner forge verisonen 1.6.2, eftersom Mojang inte längre stöder denna verisonen.Ge mig en förklaring snälla!

Upp till toppen
Annons: