Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 2621 ggr
cinna
6/26/14, 7:33 PM

Vänster klick fungerar ej?

Dottern har fått problem med spelet i datorn, så jag undrar om ni har några kloka idéer på lösningar:
Kan inte placera block. Använda spisar, crafting table eller kistor. Kan inte öppna dörrar. Kan inte använda sängar.
Mods som tydligen används är time set och game mode??

Annons:
RobinEH
6/26/14, 8:20 PM
#1

Gå först och främst in på Inställningar > Kontroller och kolla så att Använda föremål/Placera block och Attackera/Förstör har Knapp 1/Knapp 2 inställt. På samma ställe så kontrollerar du att Pekskärmsläge är av.

Är det korrekt där så kan du gå in på %appdata% välja filen .minecraft och klipp ut filen options och placera den på skrivbordet så länge. En ny fil options bör skapas när du åter startar spelet, om detta inte sker så klistrar du in filen igen annars kan du kassera den.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

cinna
6/26/14, 9:06 PM
#2

Tack! Ska testa det så fort spelet laddat klart… eller i morgon när mamman är lite piggare. ;)
appdata, filen Minecraft - Var hittar jag dem i Windows 8???

RobinEH
6/26/14, 9:13 PM
#3

Gå till startskärmen och skriv %appdata% så kommer den upp.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

cinna
6/27/14, 7:08 AM
#4

Tack, då hittade jag mappen. :)

Hmm, kan inte ens starta Minecraft.

Launchern kommer upp med en blå stapel och nedladdning av ny version verkar pågå: Downloading 1.7.10.jar. När stapeln är full och jag återigen klickar på play så börjar stapeln om igen… och  igen…
Har det något att göra med att vi för tillfället har segt internet - 200kb??
Testar just nu att uppdatera Java.

Edit: Skapar ny tråd om startproblemet istället…

miine
6/27/14, 3:38 PM
#5

ny mus exempel …. ?

cinna
6/27/14, 4:01 PM
#6

Bra tips, men eftersom den fungerar i alla annan användning, så tror jag felet ligger i någon inställning i spelet självt och inte i datormusen. 🙂

Annons:
miine
6/27/14, 4:03 PM
#7

#6 aha hm ska kolla o se om jag kan hjälpa! ;)

cinna
6/27/14, 5:12 PM
#8

Nu fungerar det… i alla fall nästan… Höger blev vänster och vice versa, men det fixar vi senare i kväll när dotterns kompis åkte hem och de spelat klart. Tack så jättemycket för hjälpen!! 😃

Upp till toppen
Annons: