Annons:
Etikettom-spelet
Läst 2677 ggr
felle-j
2/7/15, 12:59 AM

Minecraft kan bli förbjudet i Turkiet

Den turkiska regeringens familjedepartement tycker att spelet Minecraft uppmuntrar ungdomar till våld mot kvinnor och vill därför förbjuda det i landet.

Jag tycker det är helt vansinnigt att säga att Minecraft uppmuntrar till våld mot kvinnor. Som Fredrik Malm säger i artikeln så är Minecraft ett spel som uppmuntrar barn och ungdomar till kreativitet och låter dem bygga saker.  Det finns ju många spel som är tusen gånger värre! De flesta spel kan säkert uppmuntra till våld på något sätt om man väljer att tolka det så. Ska dom förbjuda alla spel då?

Länk

Annons:
Cireea
2/7/15, 1:17 AM
#1

Alltså.. hur kan man få det till att man uppmuntrar våld mot kvinnor? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Stephanie
2/7/15, 8:23 AM
#2

Ja, hur kan ett spel utan kvinnliga karaktärer uppmuntra till våld mot kvinnor? :'D För jag vet inte riktigt om jag skulle kalla witches för kvinnor direkt… De är inte så feminina…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cireea
2/7/15, 12:39 PM
#3

#2 Uhu! Det har kommit ett "steve"-skin fast i tjejversion nu. 😛Om något uppmuntrat spelet till våld mot…andra människor. Om vi nu ska dra det så långt med tanke på alla Minigames som UHC, Hunger Games, Walls osv. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Stephanie
2/7/15, 3:42 PM
#4

Ja, det är iofs sant, Alex va? Men ändå… Det är ju inte direkt våld mot kvinnor som är i fokus 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cireea
2/7/15, 4:55 PM
#5

Agreed :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
2/8/15, 4:07 PM
#6

Men eeeh va? Håller inte med någon stans. Tycker också att det uppmuntrar till kreativitet och att det är väldigt barnvänligt också.

Annons:
LosGinos
2/8/15, 5:47 PM
#7

Man har ju hört många löjliga saker i sina dar.. Men detta är nog något utav det löjligaste. Skall naturälskare komma och hata på spelet för att man hugger ner träd också eller?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

lenis3
2/8/15, 7:36 PM
#8

håller med dig LosGinos


===

joina min mincraft server med hamachi
ID:SWEcraft.NET
lösenord:SWEcraft.NET

felle-j
2/9/15, 9:15 AM
#9

Helt galet om de lyckas få igenom detta. Då kan de lika gärna förbjuda alla spel.

Upp till toppen
Annons: