Annons:
Etikettallmänt
Läst 1431 ggr
LosGinos
6/18/15, 9:34 PM

Är Minecraft påväg...

Frågan är ganska simpel. Tror ni att Minecraft, åtminstone i Sverige är på väg att dö ut? Om man kollar aktivitet på svenska servrar då kontra nu. Jag vet att servern jag spelade på är totalt stendöd idag tyvärr. Vad tror nI?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Annons:
Cireea
6/18/15, 9:39 PM
#1

Jag tror snarare att svenskar väljer att inte hänga på svenska servrar längre. Jag brukar åtminstone inte spela på någon svensk server …👍 Däremot träffar jag ständigt svenskar på de servrar jag faktiskt är inne på. 

Jag spelade på en HG server förut, som numer är död på grund av att admin helt enkelt slutade fixa med servern. Istället har det växt fram bättre servrar där man lagt ner mer tid för att få servern att flyta. Anledningen till att servrar dör ut är oftast för att admin inte finns tillgänglig och uppdaterar servern så till slut buggar den bara och folk blir less, då letar dom sig till nya servrar som funkar bättre.

Så jag tror snarare det är så att svenskar söker sig till servrar från andra länder just för att dom är …bättre. Samt att det hänger lite mer folk på dom internationella servrarna så Minigames exempelvis går igång snabbare osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

_Fisken
6/18/15, 9:47 PM
#2

Min dotter spelar som tokig! På utländska servers.

Kille77a
6/18/15, 10:08 PM
#3

Ja det är på väg ut att dö

LosGinos
6/18/15, 11:51 PM
#4

Sen handlar det mycket om de servrar som har olika typer av plugins. De uppdateras inte i samma takt som MC och då upptarerar inte servrarna, spelarna vill ha det nya på sin server som inte kommer och då tappar servern folk och spelandet dör ut. Det är den främsta anledningen tror jag.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

_Fisken
6/19/15, 12:10 AM
#5

Jag frågade dottern (11 år) om hon spelade på svenska servers. "Nej, de är så dåliga".  Sen vet inte jag vad hon menar med "dåliga". Hon säger att de amerikanska och engelska servers är bra. Tydligen mer välgjorda.

Cireea
7/3/15, 3:12 PM
#6

#5 Det där kan jag hålla med om, jag tycker ofta att de svenska servrarna är väldigt slafsiga och slarvigt gjorda. Ska man hålla igång en server så måste man också underhålla den så den hela tiden flyter och fungerar som den ska. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Geru
7/3/15, 3:39 PM
#7

Finns antagligen mer folk att få på internationella servrar. Svenskar är ju ofta bra på engelska, så det brukar inte finnas några nackdelar med att spela på en internationell server.

Annars så har jag märkt att många som spelar Minecraft börjar modda otroligt mycket. Jag spelar ju på en egen server nu, just pga att vi kan välja helt vilka moddar vi vill spela med då.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Cireea
7/3/15, 3:47 PM
#8

Personligen så upplever jag att många fler har börjat köra med hacks i Minigames än förut. Det känns så jäkla trist att folk inte kan låta bli att fuska, är det inte roligare att vinna genom att spela renhårigt?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: