Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 4094 ggr
matildakarlsson
8/4/15, 2:31 PM

Muspekaren försvinner

Hej!
Ibland när jag loggar in, eller snarare ganska ofta när jag loggar in så försvinner muspekaren så man ser inte alls vart man har pilen nä man t.ex ska ta saker eller gå in på servrar och det har varit så under lång tid och jag blir så arg på det när man vill spela men inte kan. Har nån varit med om liknande och hur ska man göra för fixa det? 😐

Annons:
felle-j
8/4/15, 5:52 PM
#1

Är det bara i Minecraft det blir så?

matildakarlsson
8/4/15, 6:08 PM
#2

#1 Ja

felle-j
8/4/15, 6:13 PM
#3

Men det går fortfarande att klicka på saker även om muspekaren inte syns?

matildakarlsson
8/4/15, 6:18 PM
#4

Ja men man kan ju inte spela utan att se pilen, det går ju inte att se vart man klickar, man kan försöka hitta fram men det tar lång tid och är irriterande vid vissa tillfällen. Vill inte spela när det blir så tyvärr :/

matildakarlsson
8/4/15, 6:18 PM
#5
felle-j
8/5/15, 10:46 AM
#6

#4 Nä kan förstå att du inte vill spela när det är så. Låter väldigt drygt. Jag vet dock inte vad det kan vara för fel. Har du kollat inställningarna om det är något där?

Annons:
GameBros
8/5/15, 10:45 PM
#7

Enklaste är att:

1) kolla settings, om något är uppenbart fel.

2) kör du med resourcepacks eller mods? Testa inaktivera allt sånt. Kör default vanilla.

3) Ta en backup på .minecraft (ligger under %appdata%), och ta sedan bort mappen och installera om det från mojangs hemsida. Viktigaste att spara är resourcepacks, printscreens och mods om du har något där. Allt annat är standard. Möjligen key settings, men de flesta har default.

4) Ladda hem rätt version för java. Har du 64bit windows så ska du ha 64bit offline.

Testa de i den ordningen.  Starta Minecraft mellan varje test.

felle-j
8/5/15, 11:57 PM
#8

#7 Att spara ens singleplayer-världar kan vara bra också.

Upp till toppen
Annons: