Frågor & Hjälp

Ändra damage

2015-12-18 11:57 #0 av: Hiro

Hur/var ändrar jag så typ ett diamant svärd har +20 istället för bara +7?

Anmäl
2015-12-18 12:27 #1 av: Cireea

Med ett command som detta ungefär:  
/give @p diamond_sword 1 0 {ench:[{id:16,lvl:10}]} 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-12-18 12:30 #2 av: felle-j

Det verkar som om du måste hålla på och ändra i filer för att ändra hur mycket skada olika vapen ska göra. 

Felix                                                                                               
Medarbetare på Datorspel och Minecraft.

Anmäl
2015-12-18 12:32 #3 av: felle-j

#1 Justja, det fanns ju ett kommando för det! Gör ju det hela lite lättare haha. Min kompis höll på hur mycket som helst med det där förut och gav vapen, rustningar och drycker en massa olika specialeffekter. Hade helt glömt bort att det gick att göra så. Funderar

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-12-18 12:34 #4 av: Cireea

#3 haha, vi leker för mycket i Minecraft med kommandon Oskyldig

Anmäl
2015-12-18 12:48 #5 av: Hiro

Problemet är att jag vill vara i filerna och pyssla och inte med kommandon ;)

Anmäl
2015-12-18 12:53 #6 av: Cireea

Ah, det brukar jag aldrig göra så då kan jag tyvärr inte hjälpa. Har du testat att använda google? Skrattar

Anmäl
2015-12-18 16:37 #7 av: Hiro

Haha jo men det gick inte bra så därför vände jag mig hit xD

Anmäl
2015-12-18 17:21 #8 av: felle-j

När jag googlade lite snabbt kom jag in på något som heter EnumToolMaterial. Kanske det kan vara något? Prova annars att googla på"Minecraft change weapon damage". Tycker att jag hittade en del som kan vara intressant.

Felix                                                                                               

Anmäl
2015-12-18 19:45 #9 av: Hiro

Jo jag hittade också enumtoolmaterial men lät som någon typ av mod eller dyl och jag brukar ha så problem med dem, sökte på något liknande men söker på det du skrev

Anmäl
2015-12-18 20:35 #10 av: felle-j

Jag har tyvärr aldrig varit inne och rotat i filerna så jag har ingen erfarenhet av sådant. Det enda jag kan göra är att hjälpa till och googla haha. 

Här kanske det finns något?

Felix                                                                                               

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.