Projekt, Skapelser & Världar

Ditt senaste bygge

2016-01-28 17:13 #0 av: felle-j

Ni som gillar att bygga i Minecraft, dela gärna med er av era senaste byggen! Även tidigare byggen vore kul att se. Så många bilder som möjligt vill vi se i alla fall! Skrattar

Felix                                                                                               
Medarbetare på Datorspel och Minecraft.

Anmäl
2016-01-28 17:15 #1 av: Cireea

Oooh! Jag har inga bilder just nu på nyare byggen men jag kan visa ett äldre bygge som vi gjorde för något år sen. Skrattar Jag hade original resourcepack då.. nu har jag inte det längre så borgen ser bättre ut i ett annat resourcepack! Oskyldig

Detta är den "onda" borgen så att säga. Zimplet kommer med bilder på det "goda" slottet. Vet inte riktigt vad vi hade för oss men vi lekte runt i alla fall.. Gapskrattar

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-01-28 17:18 #2 av: Zimplet

Det här är ett slott som jag och Cireea byggde ungefär samtidigt som det ovan.

=[ Medarbetare: Minecraft, DatorspelSydkorea, Minecraft & Film ]=

Anmäl
2016-01-28 17:19 #3 av: Cireea

#2 Minnen... GapskrattarI någon bild ser man en enorm gris i bakgrunden  och på en annan bild ser man typ en zombie som röker och en snubbe som håller i ett klot ovanför huvudet. Det var en kompis till oss som fick för sig att leka lite.. Lipar

Man kan se lite konstiga saker i bilderna men det var bara för att vi lekte runt en massa i den världen. 

Anmäl
2016-01-30 11:13 #4 av: felle-j

Vilka fina byggen! Det "goda slottet" känner jag igen. Liknar det från CaptainSparklez Fallen Kingdom väldigt mycket.  Försökte mig själv på att bygga det förut men kom inte särskilt långt. Skrattar

Felix                                                                                               

Anmäl
2016-01-30 11:23 #5 av: felle-j

Här är det jag har hållit på att bygga den senaste tiden. Det ska bli en gruvlave över ett stort hål i marken som jag hittade. I denna värld spelar jag i survival med moddet BetterGeo som ändrar geologin i spelet. För att lättare kunna hitta resurser och mineraler så är det perfekt med ett hål i marken som går rakt ner så att man slipper irra runt i grottor. Det går lite segt framåt men förr eller senare bör det bli klart. Skrattar

Felix                                                                                               

Anmäl
2016-01-31 17:59 #6 av: lollonr4

Å nice.. Fasen vad sugen jag blev på att spela igen kanske blir något liknande :P

Anmäl
2016-02-01 21:15 #7 av: Zimplet

Ser najs ut Felle! om jag inte minns fel så fick vi ideén till slottet från den där videon Skrattar

=[ Medarbetare: Minecraft, DatorspelSydkorea, Minecraft & Film ]=

Anmäl
2016-02-01 21:31 #8 av: Cireea

Stämmer bra det #7 Skrattar

Anmäl
2016-02-05 22:19 #9 av: Syntium

Håller mest på och gräver ut lite för att göra ett realm Hall of fame med skin-statyer... Det går åt lite plats så att säga... Och för nedgången blev jag lite inspirerad av bilderna i #5 =)

Anmäl
2016-02-05 23:44 #10 av: Cireea

#9 Du får gärna uppdatera kring hur det går, såg spännande ut! 

Anmäl
2016-02-06 12:38 #11 av: Syntium

Kan jag göra, det där var hur det ser ut  just nu :)

Anmäl
2016-02-06 15:00 #12 av: Syntium

Första statyplatsen klar. Bara typ 11 to go...

Anmäl
2016-02-06 15:01 #13 av: Cireea

Jäklar vilket arbete Förskräckt Hur orkar du? xD 

Anmäl
2016-02-06 15:51 #14 av: felle-j

#9 Vad kul att mitt bygge inspirerar. Glad 

Mäktigt bygge du håller på med! Statyer är verkligen inte små så jag kan förstå att det blir en del grävande för dig. Är allt gjort i survival?

Felix                                                                                               

Anmäl
2016-02-06 17:01 #15 av: Syntium

Japp, det är survival :) Alla tycker jag är lite knäpp men jag tycker det är kul med stora projekt :)

Anmäl
2016-02-06 23:15 #16 av: marcusln7

Jag byggde en herrgård i survivel. Glad

Bild 1: Tidigare, bara huset

Bild 2: Färdig med trädallén och början av trädgården.

Anmäl
2016-02-06 23:40 #17 av: lollonr4

#16 Oj vad fint bra kämpat 💪👍

Anmäl
2016-02-07 00:59 #18 av: Cireea

#16 Väldigt bra! Tummen upp

Anmäl
2016-02-07 19:36 #19 av: felle-j

#15 Haha jag kan förstå att de tycker det. Lite galen måste man nog vara för att ta sig an så stora projekt i survival, men jag håller med om att det är kul med projekt i den där storleken. Glad

#16 Riktigt fin herrgård!

Felix                                                                                               

Anmäl
2016-02-24 20:55 #20 av: [Loise]

Mitt senaste bygge var ett badhus. Kanske lägger ut en bild när den är klar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.