Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 1219 ggr
Happy-Bunny
3/5/16, 2:01 PM

Kontrollerna har blivit konstiga :/

Hej!

För en stund sen var jag inne på Minecraft igen (pausade ett tag)…

Men nu efter 1.9 uppdateringen så har mina kontroller ändrats. Innan när jag har varit i mitt inventory har jag kunnat hålla in SHIFT och sedan trycka på ett föremål så har jag fått 64st… (även till och från kistor) Men nu måste jag liksom dra föremålen och kan inte plocka 64 i taget osv…

Hoppas någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mig lösa det/hjälpa mig förstå det nya systemet…. Sorry om inlägger blev rörigt.

Annons:
Cireea
3/6/16, 12:28 AM
#1

Har du kollat så dina kontroller inte blivit återställda eller något? 🤔
Har du testat starta om Minecraft

Jag har precis varit inne i på Minecraft med 1.9 och det har inte varit några problem att plocka 64st av något. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Happy-Bunny
3/6/16, 12:04 PM
#2

#1 ja jag har varit inne på inställningarna och så och allt ser ut som det gjorde innan…. Men jag har inte startat om det… Hur startar man om Minecraft utan att världarna försvinner? :) Men då antar jag att du inte behöver så att säga "dra" föremålen…? :/ :)

Cireea
3/6/16, 4:53 PM
#3

#2 Jag behöver inte dra föremålen.. 

Jag menade bara stänga ned och sedan öppna Minecraft igen, det raderar inte någon värld! 👍 Annars kan du kanske behöva ominstallera Minecraft, om du vill ha kvar världarna kan du gå in på appdata och spara mappen som heter "worlds"  på ett annat ställe (tror jag det heter). 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sponny
3/11/16, 1:36 PM
#4

Just ditt problem känner jag inte igen. Det enda jag irriterar mig lite över med 1.9 är att världen verkar uppdateras långsammare än tidigare. Jag hade aldrig några problem tidigare, men nu kan jag så att säga gå ifatt världen. Med andra ord, om jag går så kommer jag plötsligt till en gräns där allt är blått och är tvungen att vänta en halv minut innan gräs och träd syns.

Happy-Bunny
3/20/16, 12:10 PM
#5

#3 okej, men hur kommer jag till appdata och sen till mappen Worlds? Är verkligen inte ett tekniskt geni hahah😃

Upp till toppen
Annons: