Projekt, Skapelser & Världar

Byta biome?

2016-04-13 21:08 #0 av: Thewea

Hej!

Jag undrar om det är möjligt att byta biome/terräng med någon kommando/liknande?

Anmäl
2016-04-13 21:32 #1 av: Cireea

Oj, inte vad jag hört talas om i alla fall. Oberörd Tror inte det går i Vanilla om du inte har något program som du kan öppna världen i.

Alternativt att du använder något mod där det går. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-04-14 00:34 #2 av: felle-j

Med SingleplayerCommands och WorldEdit tror jag att det ska gå. Kanske finns några nya mods som fixar det på samma sätt eller bättre. Har inte så bra koll längre.

Felix                                                                                               
Medarbetare på Datorspel och Minecraft.

Anmäl
2016-04-14 09:08 #3 av: Cireea

#2 Ah precis, det var WorldEdit jag tänkte på! Skrattar 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-04-14 13:59 #4 av: Gurgil

Vad är
WorldEdit?

Anmäl
2016-04-15 00:29 #5 av: felle-j

#4 Det är ett mod som fungerar som det låter, man redigerar världen. Man måste ha SingleplayerCommands för att kunna använda WorldEdit så att man kan utnyttja fler kommandon. Med WorldEdit kan man lätt ändra världen genom att till exempel ta bort stora områden med material, sätta dit stora väggar eller bollar, byta ut ett visst material mot ett annat o.s.v. Detta är ett mod som jag tycker är ett måste att ha om man gillar att bygga och ha sig. Glad

Felix                                                                                               
Medarbetare på Datorspel och Minecraft.

Anmäl
2016-04-18 17:13 #6 av: fabianlej

Andvänder WorldEdit superofta på mitt moddade mc Skrattar

Anmäl
2016-04-20 08:28 #7 av: Gurgil

Kan ni lägga ut länken på vart man laddar ned WorldEdit?
Vissa sidor för ju med sig MASSA virus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.