Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 1687 ggr
Icenberg
2017-01-21 00:36

Realm anslutningsproblem!

Hej, Jag har nyligen startat min gratisperiod på Minecrat Realms. Man fick 30 dagar och jag har ca 11 dagar kvar just nu.

Men för några dagar sedan började realmen lagga för både mig och min kompis som spelar på den. Till slut frös allt och nu går det inte att logga in på servern mer. Det står bara "Java.net.ConnectException: Connection timed out: no further information. "

Är det någon här som vet vad som kan ha hänt? Jag har väntat i 3 dagar nu men det verkar inte lösa sig själv.. Hjälp! :(

Annons:
Cireea
2017-01-21 00:58
#1

Testat det som står i den här länken angående brandväggen? 
http://www.minecraftforum.net/forums/support/server-support/1884138-java-net-connectexception-connection-timed-out-no

Annars kan du bara ta frasen och söka på google så kommer det upp flera videos som garanterat kan vara till hjälp! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Icenberg
2017-01-21 10:30
#2

Jag har kollat på alla youtube videos jag kan hitta och på typ alla google sidor. Det här är min sista förhoppning. Men det där såg intressant ut. Kan dock inte lista ut vad jag har för port och vad jag ska skriva när jag lägger till en ny port. För avancerat för mig.

Cireea
2017-01-21 14:12
#3

Jag vet tyvärr inte heller hur man gör med portarna eftersom jag själv inte behövt strula med det. Vad händer om du testar stänga av brandväggen helt och sedan försöker gå in på realmen?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Icenberg
2017-01-21 19:31
#4

Fungerade inte det heller…

Syntium
2017-01-22 10:05
#5

Fick också det meddelandet efter Java-uppdatering.  Nu funkar det (av sig själv) men det laggar ganska friskt :(


"I'm too old for this shit."


Cireea
2017-01-22 14:05
#6

Testat installera om Java? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Icenberg
2017-01-22 15:36
#7

Ja allt hände efter en Java-skript uppdatering. Alltså inte vanliga java. Jag har installerat om java flera gånger. men jag hittar inte Java-skript.

Syntium
2017-01-23 00:10
#8

#6

Nu har jag gjort det men det hjälpte inte något.


"I'm too old for this shit."


Upp till toppen
Annons: