Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 1096 ggr
HannaEllenor
6/21/17, 8:52 PM

Minecraft Windows 10 & PS3 & Android

Hej!

Köpte precis Minecraft på Mojang, (åt min son) och laddade ner den hänvisade versionen, den är installerad men när jag försöker starta i launchern säger den att den kraschat, varför?

Har senaste versionen av Java (64 bit), omstartat, laptopen har några år på nacken men kör windows 10.

Sen vill sonen spela på sitt ps3, men i gratisversionen hänvisar de till att köp-versionen (när ja letar efter inlogg) och isf måste jag ju köpa det återigen? Bör de inte gå å ladda in o logga in med mojang eller måste ja verkligen köpa det IGEN?

Sist, så vill han försöka komma in via android telefonen, men den hänvisar till x-box live, googlat lite på det men förstår inte, har inte nåt x-box.

HJÄÄÄLP!

/Hanna

Annons:
Cireea
6/21/17, 9:47 PM
#1

Hej! 

Vad händer när spelet kraschar? Kommer det upp någon log eller liknande? 

Ja, du måste köpa spelet igen på PS3. Det är precis likadant gällande de allra flesta spel, köper du spelet till exempelvis PC men sedan vill byta till PS3 så måste man givetvis köpa spelet till PS3 också då det är en helt annan plattform än PC. 🙂 

Det ska däremot finnas en pocket edition till telefon/surfplatta. Märkligt att det inte fungerar för er.. 🤔 Antar att ni då laddar ner spelet via Play-butiken på telefonen? 

Lite svårt att hjälpa när jag inte kan se problemet utan bara få en beskrivning.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

HannaEllenor
6/21/17, 10:46 PM
#2

Tack för svar! Ja det är klart det är som du skriver med olika plattfornar! Irriterande dock att behöva betala så mycket igen, sonen som fått pengarna i födelsedagspresent så vill ju verkligen fixa det. Ja precis via play-butiken.

HannaEllenor
6/21/17, 10:51 PM
#3

Fungerar videon? Jag försökte testa nu i efterhand men fick ej igång den. Min son berättade nu att jag missförstått, hans världar går att spara i min Android som hade pocket edition. Därför han vill låna min o inte spela på sin iPhone 4s :p Finns det en sån version även för Apple ?

Cireea
6/21/17, 11:49 PM
#4

Videon fungerar inte för mig 😐

Jag har ingen aning om hur det skiljer sig mellan Apple och Android då jag själv inte spelar i pocket version. Har testat googla men bara lite snabbt, någon skrev något om att telefonen inte har minne för att kunna spara? Eller något om en bug. Lite klurigt det där. 

Skulle vara intressant att se vad det står när det kraschar på datorn dock. Skulle inte förvåna mig om det finns en enkel lösning på problemet. Testa googla det som kommer upp vid kraschen så hittar du säkert något som kan hjälpa dig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: