Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 4469 ggr
xonees
2012-03-14 16:18

server hjälp

jag har gjort en bukkit Minecraft servern, allting fungerade med worlderna och allt startade , jag skrev in min ip där man skulle göra det det stod så här,server-ip= jag skrev in min ip där och det stod Failed to bind port ! och lite mer.

/jag gick in på http://www.whatsmyip.org/

kan jag få hjälp med det tacksam för svar

Annons:
felle-j
2012-03-15 08:18
#1

Jag kan tyvärr inget om servrar men du kommar nog att få hjälp bara du väntar lite.

JessieS
2012-03-15 12:24
#2

Är du säker på att du använder rätt ip och har du öppnat en port?

Jag har inte en bukkit server så jag vet inte riktigt vad felet kan vara men här är två videor om hur du sätter upp en server och hur du öppnar en port. Jag vet inte hur bra länkarna är eftersom jag inte sett klippen men om de är dåliga så finns det säkert andra du kan leta reda på.

http://www.youtube.com/watch?v=wRBywNn9KpY&annotation_id=annotation_712056&src_vid=_yfQTC9jnIQ&feature=iv

http://www.youtube.com/watch?v=LGF004_iZKk

Om du inte lyckas öppna en port med hjälp videon jag länkade så får du söka på "port forward" och märket på din router.

xonees
2012-03-15 13:05
#3

Det verkar vara svårt att fixa port forwarding till sin server =)

JessieS
2012-03-15 14:27
#4

Det är ganska enkelt.  Jag har en ZyXEL router så jag berättar efter hur jag har fått göra. :p

Du börjar med att skriva cmd nere i sökrutan under start, då kommer det upp en svart ruta. I den skriver du ipconfig och trycker enter, då kommer det upp en massa text och någonstans står det "Standard-gateway" , den ip-adressen kopierar du och klistrar in uppe i adressfältet på internet. Sen kommer du till en inloggningsida, där loggar du in. Det är ganska enkla lösenord tex user eller admin eller något sånt, det går säkert att googla fram något. Du loggar in där och någonstans ska det stå "port forward", du får leta runt litegrann.

Det ser olika ut beroende på vilken router man har men när du hittat port forward-sidan så fyller du i alla fall i IP-adressen som du vill att servern ska ligga på, där kan du ta den från någon "check my ip" hemsida eller så. Jag har min hamachi-adress i alla fall eftersom att ingen annan vill fungera i min dator (egentligen ska man inte behöva hamachi när man gjort en port forward). Jag är inte säker på om det fungerar med vilken ip som helst men du får väl testa lite olika. Det finns den du hittar på hemsidor, sen under cmd/ipconfig så är det ju som sagt en ipadress under "standard gateway" sen finns det en till under "ipv4". IPv4-adressen fungerade för mig tidigare men sen slutade den att fungera så du kan ju testa den.

För att jag ska hitta port forward-sidan så klickar jag på Network- NAT sen kommer det upp en liten lista där jag kan välja en massa olika program eller vad det är, där väljer jag "user define" och sen kommer jag till sidan där jag kan öppna portar.

Som startport skriver du 25565 och som slutport skriver du också 25565

Om det finns protocol type (UCD och TCP) så måste du öppna en port för båda. Jag vet inte varför men det är så det ser ut för mig i alla fall.

Se till att din port är aktiv också så att den inte är avstängd. :)

Kom ihåg att tillåta servern i brandväggen också.

REXbunny
2012-03-15 19:05
#5

Använd hamchi ist mycket enklare tycker jag

Mvh/ REXbunny

Medarbetre på minecraft ifokus

xonees
2012-03-19 15:33
#6

hamatchi har jag använt innnan men jag vill göra utan hamachi och va med kompisar för alla kompisar hatar hamachi jag tyckte att det var okej men jag vill testa göra en ganska känd server om jag lyckas tills därför vill jag inte använda hamachi. jag vill inte heller göra en server med portforawrding för att min pappa vill inte att jag ska röra där nere, jag har direkt inklopplat internet så jag vet inte riktigt :) och därför gö´r jag en server med vanlig ip

Annons:
Upp till toppen
Annons: