Annons:
Etikettom-spelet
Läst 3885 ggr
[MsHammer300]
2012-07-05 09:56

Nästa uppdatering!!!!

WOHO! Nu är snart nästa uppdatering här :D, är det någon som har någon koll på vad som förljer med? Jag vet i alla fall lite;

Tripwares, man kan byta med bybor, emerals(valuta), lite roliga saker till despensers och enderchests

uppdateringen kommer nästa månad!

om ni inte vet vad några av sakerna inebär så fråga.

Annons:
felle-j
2012-07-05 13:17
#1

Ja, vi har ju din gamla tråd som också gäller 1.3.

Men det kommer trapwires (snubbeltråd typ). Trading med bybor. Lite grejer med slabs. Det kommer att finnas djungel och öken tempel. Det komemr att finnas kommandon i singleplayer. En ny ore: Emerald. Den kommer att vara väldigt sällsynt.

Och det kommer att vara lika enkelt att sätta upp en server som att starta en singleplayer värld. Och man kan ta sin singleplayer värld och göra den till en tillfällig lokal server som man kan ha om man t.ex. lanar med sina kompisar.

Man kommer typ kunna ha antecknings böcker, eller iaf skriva i böcker.

Mycket fler inställnignar man kan göra när skapar en singlaplayer värld.

Några nya texturer. Tror att det var på gravel och nåt mer.

Ny gamemode: Adventure mode. Man kan inte förstöra nånting.

Ens bag har en helt annan form.

Dom flesta av dom här grejorna gillar jag men vissa inte alls.

felle-j
2012-07-05 13:18
#2

Och alla templen kommer vara fulla av fällor, men också godis kistor :)

felle-j
2012-07-05 13:24
#3

Ender chests är också nya. Om du sätter ut två chests, i varsin ända av världen. Och så lägger du lite dirt i den ena, och då finns dirten i den andra kistan också!

Och man kan inte enchanta saker upp till lvl 50 längre. Tror att max gränsen var runt 30.

[SporeDiatrymisss]
2012-07-05 13:25
#4

NÄR KOMMER DEN??? Kan man uppdatera nu?

felle-j
2012-07-05 14:30
#5

Det finns snapshots man kan ladda ner från Minecraft.net. MEn när den kommer vet jag inte, borde va ganska snart.

[SporeDiatrymisss]
2012-07-05 20:43
#6

#5 vad är en snapshot förnåt?

Annons:
felle-j
2012-07-06 00:07
#7

#6 Typ en förhands titt.

felle-j
2012-07-06 00:34
#8

Mer info grejs:

  • Boats, when broken, now drop boats
  • Re-added debug graph on F3 menu
  • Signs are stackable now: Crafting them now gives 3 signs instead of 1, stack up to 16
  • Added /debug command to enable and disable profiling
  • Changed a few things around pistons - Most contraptions still work fine, but some require changes to repeater delays and similar. Overall, pistons should have fewer bugs, but will appear to update slightly slower.
  • Improved performance on MP and SP, including reduced CPU, RAM & bandwidth requirements
  • When opening SP worlds, users are now given their local IP address & port instead of hostname & port to avoid OS conflicts
  • Creative mode inventory now shows potion effects
  • Fixed some bugs
  • Fixed /kill not working
  • Fixed powering specific glitched pistons crashing the game
  • Fixed a visual bug causing pistons to be partially invisible or in the wrong location momentarily
  • Fixed being able to place portals in the Nether in locations where they would end up in illegal locations in the overworld
  • Fixed the game crashing when publishing SP worlds with certain language settings
  • Fixed players on minecarts, boats or pigs and spider jockeys not being displayed in the correct location
  • Fixed a bug with dispensers
  • Fixed /say not accepting some strings form the console, often triggering the help dialogue
  • Fixed being able to transmute blocks to certain data values using an orientation-dependant tripwire bug
  • Fixed drinking potions in creative not consuming the potions, but still giving empty bottles
  • Fixed signs sometimes not saving the text when placing them

Texten tagen härifrån: http://www.minecraftforum.net/news/544-snapshot-27a-13-news/

[SporeDiatrymisss]
2012-07-06 00:53
#9

^^

lakrisen
2012-07-06 08:34
#10

Jag tror att dom ska göra på stairs, lixom att man inte kan hugga "utanför" själva trappan. Om ni förstår vad jag menar, det är ju lixom en fyrkant runt och man kan bara hugga varsom helst inom den arean, och det TROR jag dom skulle ändra så att man bara kan hugga på själva trappan (;

Enderchest? WOHO! Trodde bara man kunde ha sånna i en snapshot ^^ Coolt (y)

[MsHammer300]
2012-07-06 11:53
#11

snapshot kallar också prewrelese(tror jag det stavas)

felle-j
2012-07-06 13:25
#12

#11 *prerelease :)

[SporeDiatrymisss]
2012-07-06 13:37
#13

#7 jaha :-)

Annons:
[MsHammer300]
2012-07-06 15:59
#14

#12 tack :D

Upp till toppen
Annons: