Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 3761 ggr
[Koppsal]
7/17/12, 7:06 PM

hej!

Hej, Är en tjej på snart 17 år som är helt ny på det här. Men är sjukt intresserad av att börja spela Minecraft. men hur kommer man igång och hur funkar det med allt det där?

Jag har tidigare bara spelat xbox spel men efter att ha kollat på massa gameplays med min pojkvän så har jag blivit sjukt intresserad av det och även fått prova på det hos min bästaväns pojkvän lite grann. 

Någon här som kan hjälpa mig lite? jag känner mig helt borta och dum i huvudet xD

Annons:
felle-j
7/17/12, 7:33 PM
#1

Välkommen hit och hoppas att du får den hjälp du behöver och att du kommer trivras här! :D

Minecraft är ett skitkul spel med väldigt stor frihet och det är bara fantasin som sätter gränser. Du köper Minecraft, men det är bara en engångs avgift på ca. 200kr. Du köper och laddar ner det här: www.minecraft.net

Först måste du registrera dig med det ingame namnet du vill ha, så tänk efter lite innan du väljer namn :) Fast jag tror att i en kommande uppdatering så kan man byta ingame namn.

Sen när du har registrerat dig så laddar du ner Minecraft och sen äre bara att börja spela!

OBS! Tänk på att det inte går att spela Minecraft på en billigt notebook eller nåt sånt. (edit: eller ja, går och går. Klart att det oftast går, men det kommer att lagga ganska rejält och då försvinner spellusten ganska fort om det laggar.)

Börja spela singleplayer så att du lär dig hur det funkar och sånt, sen kan du leta upp några Multiplayer Servrar.

Om det är nåt mer du undrar så är det bara att fråga! Skrattande

[Koppsal]
7/17/12, 7:55 PM
#2

#1 åh okey låter super bra! då får jag börja som single player haha så jag kan träna lite och så. 

Det låter jätte bra och det ser skitkul ut, Så ska se om jag kan sälja in det till mina föräldrar som också spelar (dock bara xbox) så kanske jag inte behöver betala själv haha.  C:

LosGinos
7/17/12, 10:28 PM
#3

#2 Låter som en bra idé ! :D

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Upp till toppen
Annons: