Annons:
Etikettmods
Läst 2090 ggr
luckydragonriderkin
2012-09-18 19:27

Mo's creatures.

hej! jag gillar Mo's creatures och jag skulle vilja ladda ner det!

men jag har några frågor.

1. finns det några risker med att ladda ner det??

2. om man nu laddar ner det, försvinner dom vanliga djuren som får och grisar?

3. kan man fortf spela på vanliga Minecraft utan dom djuren som kom med mo's creatures?

tacksam för svar! :3

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
felle-j
2012-09-18 21:05
#1

Jag vet knappt nåt om Mo´s creatures men ska försöka att svara så gott jag kan.

1. Nej, inte vad jag vet. Men se till att du laddar ner från orginal sida. (oftast minecraftforums) Men ha ändå ett virus skydd. Kan hända att man får en liten virus attack från nån reklam eller nåt sånt. Men inget farligt. Ditt Minecraft bör inte ta nån skada. Om du installerar fel så är det bara att radera bin foldern och köra Minecraft så laddas bin foldern ner igen och det enda som försvinner är mods. Alla världar och texture packs är kvar. Vet inte om man kan force update också.

2. Tror inte att dom försvinner. Och dom bör inte göra det.

3.Tror inte det. Isf måste du skaffa magic launcher som är en speciell launcher för Minecraft där du kan göra en massa grejer. Bl.a. att välja olika mods du vill köra.

Men en grej du kan göra som är lite jobbigare men funkar är att först ta en kopia på bin foldern när den är orörd (eller så som du vill ha den utan Mo´s) och lägg in den nånstans (skrivbordet kanske?). Och sen moddar du bin foldern med Mo´s och när det är färdigt och funkar så tar du en kopia på den med och läggar den på samma ställe som den förra. Men döp denna till bin mos smo exempel. När du vill byta så raderar du bara bin och kopierar in den du vill ha (vanliga eller med mo´s). Men glöm då inte att byta tillbaka namnet till Bin. Inget annat.

Är inte helt hundra på allt stämmer. Förutom metoden jag förklarade i 3:an. :)

[SporeDiatrymisss]
2012-09-18 21:43
#2

Har haft moddet så jag har erfarenheter :-)

1: nej.

2: grisar, vargar, oceloter, får och kor är kvar :-)

3: osom #1 sa. :-)

luckydragonriderkin
2012-09-19 11:14
#3

#1 &2 okej ;) men det är väl kompicerat att ladda ner det? en kompis sa det…..

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

felle-j
2012-09-19 17:53
#4

Det verkar rättså komplecerat. Mycket fler grejer än ett vanligt mod. Men sök på youtube på hur man gör :D

[SporeDiatrymisss]
2012-09-20 20:31
#5

Ganska enkelt tycker jag… :-/

Upp till toppen
Annons: