Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 8865 ggr
[nathalie44]
11/23/12, 4:39 PM

hungergames server

HEj

jag undrar om nån kan en hungergames server

Annons:
felle-j
11/23/12, 8:25 PM
#1

denna är bra: play.mc-sg.org

[nathalie44]
11/24/12, 10:31 AM
#2

tack för servern

JessieS
11/30/12, 8:24 AM
#3

Jag brukar spela på någon av de här servrarna:

http://www.minecraftsurvivalgames.com/servers/

Välj en som det står "lobby" bakom. :)

hahael
12/1/12, 6:35 PM
#4

#1 Jag är själv väldrigt sugen på att prova Hungergames på Minecraft och provade denna server. Jag kom in och gick in i en portal som det stog skulle ta en till hungergames. Sen så är det ju skyltar som man ska klicka på för att kunna spela. Jag gjorde det på nästan alla men det stog bara: No game to enoy :/ Gör jag något fel :P

Klart att laxen ska ha en jolle

felle-j
12/1/12, 9:24 PM
#5

#4 Vet inte. var ett tag sen jag spela där. Och dom har uppdaterat mycket. Men du får väl prova igen eller kanske leta nån annan stans. Det borde finnas en auto-join skylt.

[nathalie44]
12/2/12, 10:48 AM
#6

jag har gått in på en av domdär servrarna som man får vällja jag fattar inte nått

Annons:
JessieS
12/3/12, 6:53 PM
#7

Ipadressen är det som står före "-Lobby". Det kan tex vara eu20.mcsg.in

När du kommer in på servern så kommer du till en lobby där du får vänta ett tag innan ni teleporteras iväg till själva banan. Det brukar stå i chatten hur länge ni behöver vänta, det brukar bara vara några minuter.

Du kan också rösta om vilken bana ni ska teleporteras iväg till. Då skriver du bara tex /vote 1 i chatten.

[nathalie44]
12/3/12, 7:16 PM
#8

men när jag loggar in på en server då kommer jag till en värd och om jag slår på nått då hamnar jag på nåt annat stelle

JessieS
12/4/12, 2:22 AM
#9

Då har de redan börjat ett spel och du är bara inloggad som "publik"

Du måste se till att det står "-Lobby" bakom servern du väljer. :)

medvo
8/29/13, 1:57 PM
#10

Tar upp denna tråden på nytt eftersom även jag letar efter en Hunger Games server. Hittills har jag mestadels spelat på dessa men lite problemet är att jag helst vill spela med svenskar och dom riktar sig mestadels till amerikaner. Så är det någon som känner till en svensk Hunger Games server eller en engelsk med många svenska spelare - hör av er!

felle-j
8/29/13, 3:54 PM
#11

Hmm, en svensk hunger games server har jag aldrig sett till. Borde ju finnas. Skulle vara kul med en också :)

Bysen
8/29/13, 8:19 PM
#12

Vad gör man när man spelar hunger games? Hur skiljer det sig från vanliga MC?

felle-j
8/29/13, 8:29 PM
#13

#12 Hunger Game är en typ av Minigame. Man är ett antal spelare, oftast ganska många. Sen handlar det om att överleva och döda andra. Sist kvar vinner. Det finns flera olika typer av hunger games. I vissa typer kan man bara hitta saker medans i andra typer kan man gräva, bygga och tillverka saker.

Annons:
Bysen
8/29/13, 8:42 PM
#14

Ok, låter kul. Ska prova det någon gång. Hur lång tid kan ett spel ta då?

felle-j
8/29/13, 8:48 PM
#15

Den typen där man bara letar grejer brukar gå ganska fort. Runt 10-15 minuter kanske. Vet inte exakt då jag inte kör det så ofta. Men den andra typen kan ta betydligt längre tid

Upp till toppen
Annons: