Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 8568 ggr
LosGinos
12/28/12, 3:23 PM

Server? Posta här...

Har du en server du gärna vill dela med dig av? Eller kanske har du skapat en själv? Posta information om den i denna tråden!

Så, för att göra det enkelt, stilrent och tydligt kommer ett par regler.

Skapa bara ETT inlägg. Vill du sedan byta information, eller lägga till mer? Skicka mig ett pm med vad som skall fixas/ändras. Så håller vi det till 1 inlägg per server man pratar om. Hoppas vi alla kan hjälpas åt att lösa detta.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Annons:
felle-j
12/28/12, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej!

Jag, min kompis och min bror hyr nu en server och vi skulle vilja ha dig som spelare på servern.

CascoCraft heter den

Detta är en server som kommer vara på dygnet runt såvida inte vi måste uppdatera nåt.

Det finns några warps (med command blocks) till andra platser.

Det finns shopper. Dom är gjorda med McEdit.

Vi har ett Funland med parkour, PvP m.m.

Ta gärna en titt in.

Just nu har vi whitelist och kommer nog alltid att ha det.

Allt på servern är inte klart än men det kommer med tiden.

Skicka ett pm med ditt användarnamn i Minecraft om du vill komma in så skickar jag ip:n.

Servern är på från och med nu!

Så här ser spawn ut med pvp arena, parkour, vandrarhem shopper m.m.

*Edit* Nu har vi kommandon såsom /sethome /spawn /tpa m.m.

Redigerad av felle-j 26/1-13 01:38

Denna kommentar har tagits bort.
REXbunny
1/11/13, 12:08 PM
#3

Söker du en ny server att spela på? Isåfall eller även om du inte letar är du varmt välkommen att spela på megacraft. En ny öppnad vanilla server. Skicka en ansökan via PM.

Innehållande av ansökan:
Minecraft namn:
Skype(ifall du har):
Mcbans länk (om du orkar inget krav)
Ålder:
Talanger i minecraft:

Ps de är survival.

Mvh/ REXbunny

Medarbetre på minecraft ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Bushwalker
2/13/13, 2:51 AM
#6

Hej! 

Den senast tiden så har jag spelat Vanilla, Tekkit, Tekkit Lite, FTB - Feed the beast, och FTB Mindcrack på RefreshProjects servrar. De har både öppna och white-listade servrar, alla kan bi hittade på http://refreshprojects.com/serverstatus.php

De vitlistade servrarna har oftast en ålders gräns på 18 år men det är bara för att vi ska få tag på mogna seriösa spelare. 

Vi är ett par seriösa spelare som har kul och spelar tillsammans :) 
Vi letar alltid efter nya spelare som kan spela Adventuremaps och testa nya saker och mod packs.

Hör av er till mig om ni vill veta något mer eller är intresserade av att spela på ngn av servrarna !

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
sallad
3/22/13, 9:36 PM
#9

Hejsan!

Jag och en kompis har startat en ny server som heter Mouse-craft 24/7 server. :)

Servern är survival, att griefa är också tillåtet, ni får gärna komma med ideér och sånt, alltid kul att göra servern bättre!

server ip: 78.46.80.230:25580

Välkommen in!

-Rasmus 🌈

felle-j
4/24/13, 5:22 PM
#10

#1 Här är en video där jag spelar lite på CascoCraft.

sm6vit
4/28/13, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Xtralarge.se

Hej.

Vi på xtralarge.se välkomnar medlemmar i alla åldrar.

Vi har en server som satsar på hög säkerhet och stabilitet. Vi har haft samma karta sedan starten i september 2010! Vi är troligen världens äldsta server med samma karta och absolut Sveriges äldsta!

Vi har en låg tolerans för fusk och griefers så du kan känna dej trygg med dina byggen!.

Vi har flera olika världar. Survival, Creative, Nether, End och en separat Vanilj värld!

Alla är välkomna in som gäster för en titt! Men du kan inte chatta eller bygga något fören du gjort en en ansökan i vårt forum. Ansökningsprocessen går till så att du får lösa en liten klurighet på vårt forum och fylla i ett formulär med några frågor om dej och våra regler. Våra admins kollar sedan regelbundet nya ansökningar!

Server och forumadress: xtralarge.se

Vi har också en irc kanal på: http://webchat.quakenet.org/?channels=xtralarge Välkommen in dit om du har några frågor!

Denna kommentar har tagits bort.
Kajzza
5/9/13, 12:05 AM
#13

Inte min server men enligt mig den roligaste jag har provat.
Ulfcraft är full av kul typer (inte full, det finns plats), välskött, grieffri och helt enkelt bäst!

http://www.ulfbage.com/

Trodde inte att en server kunde hållas fri från grief men denna är det. Kommer någon in och förstör åker denne ut direkt.  Hårt jobb från staffs sida.

Kom in och testa!!!

Kajzza

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Annons:
Zant
5/22/13, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Ni är välkomna att komma och kika på min minecraftserver.

Maloma's Snapshot Server

malomaxdew.no-ip.org

Den är ganska nystartad och de flesta som kommit in är engelsktalande, men det vore jättekul med lite fler svensktalande!

Du behöver ladda ner den nya spel-launchern på www.mojang.com Det är bara att ladda ner, starta och köra. Du behöver inte flytta runt några .jar-filer eller förstöra din nuvarande Minecraftversion. När du vill gå tillbaka till 1.5.2 är det bara att starta ditt vanliga spel. Lätt som en plätt!

Jag tänker försöka hålla den uppdaterad till nya snapshoten så fort som möjligt varje torsdag. Så om du vill prova på det allra senaste är det hos mig du ska vara!

[theeman]
6/4/13, 10:20 PM
#15

Har startat en ny server CrunchyCraft heter den . Det är en Bukkit med några plugins Det är ingen whitelist men har ingen lust att lägga upp ip:en offentligt Vi är cirka 5 aktiva spelare nu men vi vill ha mer. Vi har tyvärr lite problem med permissions nu , men det ska lösa sig! Den är halvt creative och halvt survival. Vi har små shopper och alla som joinar börjar med 200c Skicka ett pm med ditt Skype namn och ditt Ingame namn. Även om det inte är vitlista vill vi helst inte att du sprider ip:en på internet! Ålder har absolut INGEN betydelse Det finns visserligen 100 slots men servern ligger på 512 mb ram och 10-15 är max annars blir du nog kickad! Hoppas du uppskattar servern! Welcome to CrunchyCraft

[theeman]
6/10/13, 1:13 PM
#16

Har blivit trött på att vara forever alone hela tiden så tänker lägga upp ip:en offentligt 173.165.252.219:27245. Där var den. Griefa inte och var snäll med varandra! Använd inte xray eller liknande. Läs mer där uppe! Hoppas vi ses! //Mvh Ernst och staff Ps. Jag berättar mer när du är inne på servern

sannanannas
6/10/13, 4:52 PM
#17

Jag måste bara tipsa om Menoxia, jag har hört att denna server e en av de största i Sverige just. 

Man får gå med i en stad där man får en tomt, man kan köpa och sälja saker och vara inne på olika arenor t.ex PvP paintball m.m

IP- play.menoxia.com

felle-j
10/27/13, 2:58 PM
#18

Uppdatering på Cascocraft!

Servern kör nu 1.6.4 fram tills 1.7.2 av bukkit släpps. Och det viktigaste, det är en ny IP till servern! Om du har spelat på servern sedan tidigare så skicka ett PM till mig så får du den nya IP:n 🙂

[EllenAlicia]
11/23/13, 10:33 PM
#19

XBOX SURVVAL SERVER

Hi! if youre searcing for a survival server maybe you should join mine. achievements will be off. difficulty will be on normal, if you want we can change it to hard. currentcy will be iron/diamond/gold. i will choose mods when i feel that i can trust someone. pvp off in the beginning.

RULES:
dont grief
dont steal
dont go in shops when they are closed
be mature
dont duplicate

im not going to use my kinetc mic so dont inv me to party pls 

ursäkta för engelska men kopierade från här: http://www.minecraftforum.net/topic/2142568-survival-server-towns-shops-etc/

sallad
5/10/14, 10:04 PM
#20

Jag har skaffat mig en finfin survival server! Vi har byggt en hel del, men vi har väldigt få spelare.

Servern är en survival, ingen griefing tillåten. Om ni spelar kommer ni troligtvis träffa på svenskmus, QueenViking, OlleJokinen eller Davve353. Vi är dom som bygger och håller ordning på servern. 🙂

Ip: 148.251.81.84:25718

Kan nämna att det kommer bli towns på servern, och vi söker byggare som är bra på medieval/fantasy.

Välkommen in!

-Rasmus 🌈

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Dixie2003]
5/19/14, 6:15 PM
#24

Heej, Jag Har Fixat en EGEN Bukkit server.

IP: 217.208.193.117

Kan Ta Några Få Regler:

1. Griefa INTE BAN DIREKT!

2. Skörda Inte Från Andra Utan Lov (I Byn Du startar i Får du skörda Men Du Måsta planta Tillbaks!

Den Som Frågar Om OP först När Den Kommer In Har En Liten Chans och få Det. En Liten Större en Dem andra :D  Men Den som vill bli OP Måste Hjälpa till och Bygga Saker Tex: Minigames Banor :D

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: