Annons:
Etikettallmänt
Läst 3510 ggr
Eldlilja
2013-02-06 21:34

Senaste tidens spel+Enchants

Hejsan där! Tänkte bara säga lite vad som hänt i en av mina minecraft-världar på senaste :)! Har inte varit så aktiv här på forumet så tänkte sticka in här med ett inlägg…

Ja hur som helst, har dött två gånger, första gångerna på flera månader (är oftast väldigt försiktig av mig men spelar iaf alltid på survival normal mode :P). Första gången pga att jag råkat titta på en Enderman, som dödade mig (hehe…). Som tur var hade jag uppe den där rutan med koordinater och sånt när jag dog, så jag kunde springa dit från mitt hus (tog ett tag kan jag säga). Då hade jag ju tappat allt förstås, men fick upp det allra mesta (FÖRUTOM typ allt värdefullt, som mat, säkert 11 diamonds, två högar med järn osv -.-'). Jag lovar, jag såg allt och sprintade mot det, och det var bara pixlar iväg så försvann typ hälften så att jag stod där i grottan och var ganska ledsen xD!

Andra gången jag dog.. Nja, jag skyller allt på spelet/datorn. Den typ hakade upp sig, så att när jag var nere på lavahöjd så ville inte mitt tangentbord fungera, så trots att jag inte höll nere nån knapp och trycke (*bankade) på andra tangenter så fortsatte gubben gå rakt framåt och rakt ner i lavan. Även den gången med några diamanter i ryggsäcken. Pffft. Och då hade jag just fått syn på några fler diamanter i väggen, men hade ingen aning var grottan låg. Thanks so much Minecraft.

MEN! Det jag egentligen kom hit för var att säga vad som hände när jag spelade nu idag. Jag skulle enchanta ett diamantsvärd och en diamanthacka. Svärdet blev sisådär (Smite III, Knockback II, vilket iofs är väldigt bra, men hade hoppats mer på Sharpness. Detta var med level 20). Hackan däremot. 17 level och EFFICIENCY III, UNBREAKING III  !!! Fatta hur glad jag blev Cool! Enda som fattades var Looting men jag tänker då inte klaga ;)

Nåväl, ledsen att det blev ett så långt inlägg. Ville bara skriva av mig då jag inte har så många andra att prata om Minecraft med :P…

En sista fråga. Vilken bästa (enligt er) enchant har ni någonsin fått? En enchant som ni fått som fick er att hoppa upp och ner på golvet och bara vara glada?

Tack för att ni orkade läsa så här långt :P

Annons:
felle-j
2013-02-07 15:26
#1

Det där med att din gubbe fortsatte gå beror nog på att du gick framåt och sen om man trycker på nån speciell tangent (Alt tror jag) så fortsätter gubben att gå även om du inte håller in tangenten. Samma sak om du håller in mellanslag istället.

Och bästa enchanten jag fått tror jag är Eff IV, Fortune III och Unbreaking III. Sen la jag ihop den med ena annan pickaxe och fick samma saker fast Eff V.

PÅ svärd så är det bästa Sharpness IV, Looting II och knockback II tror jag. Sen la jag ihop svärdet med ett annat svärd så att jag fick samma saker fast Sharpness V istället.

Har fått en super bra pilbåge också men dog med den….i void…..

Eldlilja
2013-02-13 22:37
#2

Det är jättekonstigt, för det har hänt flera gånger senaste tiden med den här datorn, men det händer aldrig på den andra. Detta är en macbook, den andra vanlig pc. Men hur menar du med trycka på alt/mellanslag? För när det händer så trycker jag ju (vad jag vet…) bara på t ex då framåttangenten :/.

WOOOW! Tänk om man kunde få sådana enchants 

felle-j
2013-02-14 07:32
#3

Vad vet inte vilka tangenter man ska trycka på.

Upp till toppen
Annons: