Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 4003 ggr
VilmaKristina
3/1/13, 9:03 PM

Jag fattar inte.

Jag spelade med min kompis + en annan kille på servern som inte hängde med oss. Och då började den killen fuska till sig XP med mod och då varnade jag och min kompis att han blir bannad om han fortsätter och han fortsatte ändå så då sa min kompis att han blir bannad och i den sekunden sprang killen in i någon randoms hus och tog allt värdefullt och oturligt nog var det SÅKLART mitt. Alla diamonds, iron, guld, armor(ALLT VAR ENCHANTAT) och massa vapen(BARA ENCHANTAT).

Och jag visste att det var han när jag skulle hämta en bättre spade. Så jag smsade honom, skickade på skype och allt och han vägrar ge tillbaka sakerna. Han kallar mig saker osv.

Sen är han arg på mig utan att berätta varför för han ''chattar inte med töntar''. Han säger att servern är dålig och det är en ''kristen server''(4 är kristna).

Men det som fick mig att verkligen vakna till var när han skrev exakt såhär ''Det är töntigt när käringar spelar minecraft'' 

Han är så pinsamt omogen så jag inte ens klarar av att se på honom.

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


Annons:
felle-j
3/1/13, 9:27 PM
#1

Han verkar inte vara en vettig spelare. Hade det varit min server hade jag bannat honom för evigt. Och sen sakerna han tog skulle jag "fuska" tillbaka med creative eller TMI. Jag skulle inte se det som fusk då han tog allt och vägrar ge tillbaka och inte heller kan då han kanske är bannad.

Men om ni har en bukkit server med essential så tror jag att det ska finnas ett kommando som är /invsee [spelar namn]. Det gör så att man ser spelarens inventory när den är inloggad och man kan ta sakerna.

VilmaKristina
3/1/13, 10:20 PM
#2

Ägaren på servern, min kompis då. Bannade honom för evigt och jag är emot creative för gillar inte fusk men min kompis insisterade att det inte var fusk.

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


MarcusxOlsson
3/1/13, 10:32 PM
#3

Är inte fusk, om de återställer fuskat och stulet :P

Mvh.
Marcus

" Make somone smile, Every day!"

LosGinos
3/1/13, 10:41 PM
#4

Dessutom är creative bara en alternativ spelform av spelet.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

VilmaKristina
3/2/13, 2:09 PM
#5

#4

Jag vet, men eftersom vi har en survival server är det fusk enligt oss.  Vi har gjort allt själva.

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


salamander100
3/7/13, 5:25 PM
#6

Har också Vart med om nåt sånthär (fast jag e kille)

han tog alla mina saker (enchantat) och ville inte ge tillbaks det.

han kallade mina kompisar (som e tjejer) könsord mm.

han var ett riktigt ******!

fattar inte varför foklk är så dumma

Annons:
VilmaKristina
3/7/13, 8:18 PM
#7

Idag undrade han om jag var arg och sålart sa jag att jag var extremt arg.

''Men ta bort bannen så får du tillbaka sakerna''

Gud vad jag skratta, vi har bara pålitliga på servern.

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


Zant
5/28/13, 12:11 AM
#8

Det där med fördomar om tjejer/kvinnor som spelar är något jag mött också. Det är jättetråkigt.

Jag spelade på en server som hade teamspeak och när en spelare jag inte pratat med tidigare joinade samtalet fick jag mig en sån skopa ovett att jag inte var vatten värd när han insåg att jag var en mamma som spelade dataspel. Killen (typ 12) hade aldrig hört talas om något så hemskt, mammor ska ha bättre saker för sig än spela. Han sa till och med att det var äckligt. Jag blev alldeles överrumplad för jag kommer från en gamersfamilj där ingen höjer ett ögonbryn över att jag spelar på varenda konsoll som finns plus pc. Suck. Tjejer/kvinnor ska visst stå vid spisen och föda barn också år 2013.

Det där med att bli griefad hör till spelets baksidor och är så himla trist. Och jag håller med, om det händer på en server där det är förbjudet är det inte alls fusk att återställa efter en tjuv eller griefer.

Ha det gott!

Maloma

felle-j
5/28/13, 4:09 PM
#9

#8 Det är ju bara kul när det är andra än unga killar som också spelar :)

[Yuki212]
5/29/13, 5:46 PM
#10

Har också stött på såna idioter som tycker att tjejer inte ska spela, eller som helt enkelt inte tror på att tjejer spelar vissa spel. Hah! 

Jätte kul när man sen kommer i Skype med dom och dom blir helt ställda.

Enligt vissa jag stött på spelar tjejer inte: World of Warcraft, League of Legends, Heroes of Newerth, Starcraft 1-2, DoTa och många flera. xD

Väldigt synd faktiskt, för ofta blir man klassad som noob om man är tjej.

felle-j
5/29/13, 6:09 PM
#11

#10 Blir ju kul sen om tjejen är grymt mycket bättre än killarna på det spelet :D

[Tuulikki]
5/29/13, 9:27 PM
#12

#10 Amen to that, sistah!

BettaSplendens
5/30/13, 11:15 PM
#13

Tråkigt att du har träffat på sånna otrevliga människor i spelvärlden 😐 Är tvärtom för mig. Har bara varit människor som tyckt det vart kul att jag som tjej spelat! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: