Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 5619 ggr
TheAlmab
5/15/13, 8:06 PM

Bort med alla monster!

Hej! jag har byggt ett stall åt mina grisar på Minecraft och varje gång jag lämmnar byggnaden eller att det blir kväll så blir hela stallet fullt med zombies, creepers, endermans, spindlar mm hur ska jag göra för att de ska sluta bosätta sig i stallet? D:

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Annons:
smulizzen
5/15/13, 8:08 PM
#1

sätt upp facklor mm🙂

Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

TheAlmab
5/15/13, 8:11 PM
#2

Jag har gjort det :c har jättemycket fönster facklor i nästan varenda hörn men det funkar ändå inte :C

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

felle-j
5/15/13, 8:56 PM
#3

Sätt på peaceful. Annars ska det hjälpa att lysa upp området.

piotrr
5/20/13, 6:35 PM
#4

Sätt ljus även i mitten, inte bara runt omkring kanterna. Det är kanske inte så snyggt med facklor på golvet, så sätt ett par staketpinnar på varandra och sedan en fackla eller ett snyggt block med facklor runt om.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[SporeDiatrymisss]
5/24/13, 7:18 PM
#5

Eller en redstonelampa/glödsten/jack-o-lantern. De lyser upp mer än vanliga facklor. :-)

piotrr
5/25/13, 9:40 AM
#6

Inte mycket mer, men varje sida lyser och man kan byta ut delar av golvet med jack-o-lanterns.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Annons:
Zant
5/28/13, 12:15 AM
#7

Jag håller med piotrr. Det blir till och med jättesnyggt med ett mönster av jack-o-lanterns i ett gräsgolv! Ljuset skyddar i alla fall mot zombies och skelett inne i byggnaden.

Om det däremot är över två i takhöjd, tror jag det är, kan endermen tp:a sig in och om det finns någon öppning som är ett block högt och två block brett så kan spindlar som spawnat utanför fortfarande ta sig in. Så om det är jättemörkt runt omkring lär du dyka på lite sådana trots ljus i stallet.

Lycka till,

Maloma

piotrr
5/31/13, 4:48 PM
#8

Spindlar kan man stoppa genom att ha väggar som påminner om ett upp-och-nervänt L. Spindlar kan klättra upp för väggar, men inte på undersidan av utskjutande tak.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Upp till toppen
Annons: