Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 5145 ggr
Bysen
2013-06-13 07:17

2 spelare i samma värld

Hej. Jag och min dotter brukar spela i samma värld via LAN. Nu undrar jag om det finns något sätt för henne att spela i den världen när jag inte är hemma? Utan att jag är inloggad?

Annons:
Zant
2013-06-13 09:52
#1

Om världen är på din dator och hon har tillgång till den datorn när du inte är hemma är det bara för henne att logga in i Minecraft på din dator och spela där. Om du har med dig datorn blir det genast lite svårare.

Det ni kan göra i så fall är att varje gång du spelat klart så kopierar du världens fil ur .minecraft/saves och lägger på en minnespinne eller t.ex. i DropBox eller någon annan form av lagringsenhet. Sen när hon vill spela får hon lägga in filen i motsvarande mapp på sin dator. Så kan ni hålla på och flytta den fram och tillbaka… Det är lite omständligt minst sagt.

Om det är så att hon är den som spelar oftast kan ni kanske välja att göra ovanstående bara en gång och att hon i fortsättningen är värd för den världen.

Din .minecraft hittar du om du söker efter %appdata% i start-menyns sökfält ifall du har en PC.

Lycka till!

Bysen
2013-06-13 17:33
#2

Ok, ska testa med att lägga över filen på ett usb.

Tack för svaret. 🙂

Upp till toppen
Annons: