Annons:
Etikettminecraftvideos
Läst 3553 ggr
Shalin
7/16/13, 6:28 AM

Shalin's minecraft youtube

Hej allihopa!

Jag tänkte bara tipsa om min youtubekanal där jag kommer göra Minecraft videos. Jag gör let's plays som ska vara kul att titta på. Jag hade varit sååå tacksam om ni ville kolla in min enda video än så länge. 

Jag ska skaffa en bättre mick och redigera videosarna sedan. Måste bara lära mig hur jag ska göra med programmet jag använder.

Här är en länk till videon och titta i hd eftersom kvalieten på videon är avsevärt mycket bättre då.

http://www.youtube.com/watch?v=LlFHX1Pa4a4 

Tack på förhand :D


Annons:
felle-j
7/16/13, 11:30 AM
#1

Ser bra ut! :)

Micken låter bra tycker jag, förutom det mörka brummandet i bakgrunden. Men det bör nog gå och fixa.

Och redigera behövs nog inte så mycket. Men en grej som du bör försöka fixa är så att du spelar in hela din skärm. Just nu ser man bara det i mitten. :)

WarMinerTool
7/16/13, 12:00 PM
#2

Nice! Det enda du borde bli bättre på är att göra så man ser hela skärmen! Ett program som är perfekt för det är Fraps! Det är nog en av dom bästa programmen för att spela in spel med, jag vet att PewDiePie, STAMSITE, Tobuscus och Yogscast använder det! Det kostar 200 kr, trailern kan man bara spela in i 1 minut med tror jag… :(

Ett annat tips är att försöka lägga ut minst en video dagligen! Men det kanske du redan vet… Men iaf bra och rolig video! Jag gillade att kolla på den! :)

Men du fick en subscriber! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

WarMinerTool
7/16/13, 12:08 PM
#3

Btw, du sa att du skulle lära dig ett videoprogram som du använder, vilket använder du? Jag kanske kan ge några tips! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Shalin
7/16/13, 1:58 PM
#4

#1 Tack så mycket! :D

Ja men jag tror att det är micken faktiskt. Jag har ett billigt headset som jag köpte för flera år sedan. Ska definitivt skaffa en bättre mick så att det låter bättre.

Ja jag har den betalda versionen av fraps faktiskt. Men då klickade jag alltså i fel då. Jag tyckte väl att det såg konstigt ut. Så det var verkligen bra att du sa det. Annars hade jag säkert fortsatt och trott att jag inbillar mig xD

#3 Ja jag vill absolut försöka lägga ut dagligen. Det blir lite svårt nu i början bara, när pojkvännen ska börja resten av sin semester nästa vecka ;) Men ska försöka göra lite videos i förväg.

Ååååh tack så mycket! Gud så roligt att jag fick en subscriber :D Jag trodde jag skulle få meddelande om det, men det fick jag visst inte, så har inte kollat :D

Det heter adobe pro c4 det jag har. Har den nerladdade versionen, men jag SKA betala för den när jag kan :P Ville gärna testa först och så är programmen dyra.


felle-j
7/16/13, 2:24 PM
#5

#2 En video dagligen tycker jag inte är ett måste. Tycker faktiskt att det kan bli drygt om man lägger ut en eller fler video per dag under en längre tid. Men runt 3-5 videos i veckan kanske? Det tycker jag är bra.

#4 Tror inte man brukar få meddelande när man får en prenumerant, så man får hålla koll på det själv, btw så var det jag som prenumerera på dig 🙂

Om du har en windows PC så finns ju windows movie maker som är gratis och brukar vara installerat redan. . Det använder jag och tycker att det funkar bra till att börja med.

Videon du har lagt upp, är den inte redigerad alls? Eller renderade du bara den i Adobe Pro C4? Kan vara nåt med Bredd-och-höjd förhållandet, alltså typ 16:9 eller 4:3. 16:9 brukar vara det vanligaste förhållandet. Hoppas du förstår, annars kan jag försöka förklara bättre 🙂

WarMinerTool
7/16/13, 2:28 PM
#6

#5 Ja det är också lagomt! Fast man vill ju underhålla sina subscribers! :) Sen växer man oftast snabbare om man lägger upp videos dagligen :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Annons:
WarMinerTool
7/16/13, 2:29 PM
#7

#4 Adobe Pro Cs4? Menar du Adobe Premiere Pro CS4?

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
7/16/13, 2:30 PM
#8

#6 Ja, men jag lägger hellre ner mer tid och energi på färre videos så att dom blir bättre istället för att stressa ut flera videos :) Fast har man tid och energi till en video dagligen så går det bra :)

WarMinerTool
7/16/13, 2:33 PM
#9

#8 Lol, jag har FÖR mycket fritid, skulle jag vilja börja seriöst med youtube skulle jag kunna lägga upp 5 videos per dag :3

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
7/16/13, 2:51 PM
#10

#9 Haha xD

Shalin
7/16/13, 5:00 PM
#11

#5 Faktiskt fick jag ett meddelande när jag fått en av subscribersarna. Vet inte varför bara en dock :P  Ja precis jag får se hur mycket jag hinner och orkar med förstås. Det ska inte kännas stressat för då är det ju inte roligt längre. 

Jag känner mig så löljigt glad över de visningar och subscribers jag har fått. Har just nu 4 subscribers och 27 visningar! :D

Ja jösses det måste vara det alltså för jag kollade på fraps nu och jag har klickat i att jag ska filma i full size. Sen vet jag ju inte vilken framerate jag ska ha…har 30 nu bara. Det blir kanske mycket bättre med 60?

Tyvärr vet jag inte alls hur jag ska göra med windows movie maker. Jag har testat det förut och det var riktigt busenkelt och bra. Men jag kan för tusan inte få hd kvalité?

Ja jag renderade bara den i Adobe Pro C4 eftersom jag inte vet hur jag ska fixa så det är svart och min video syns mer och mer om du förstår? Nu börjar den bara pang bom! 

#4 Ja det är Adobe Premiere Pro CS4 :) Har du en youtube kanal föresten? 5 videos om dagen låter väldigt mycket xD Men tänk så roligt. Jag kollar på pewdiepie och ibland tänker jag: Meeen är dom redan slut? Jag vill ha meeer xD


WarMinerTool
7/16/13, 5:05 PM
#12

#11 Nej, det har jag inte, inte en seriös iaf. Men jag SKULLE kunn göra det! xD

Om du kör med 60 FPS så blir dina videos MYCKET större, fast dom blir bättre! Men jag brukar köra med 40 FPS, men 30 FPS är lagomt, ju mer FPS man har desto fler bilder per sekund!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
7/16/13, 5:06 PM
#13

#11 På WMM så för att få bort allt svart runtom videon (om du har sånt, letterbox kallas det) så går du in på "Projekt" och väljer "16:9".

Sen för att få HD-kvalité så väljer du "Spara film" som finns där alla andra spara och öppna alternativ finns. Sen väljer du "För HD Skärm". Då ska det bli rätt :)

Annons:
felle-j
7/16/13, 5:07 PM
#14

#12 Som sämst bör man köra på 30 stadiga FPS då alla video på YouTube spelas i 30 fps.

Shalin
7/16/13, 5:10 PM
#15

Neeej jag måste ha tagit bort den på något sätt. Hittar den inte längre. Men jag tror att det var det som var så konstigt. Jag skulle spara filmen och jag kunde inte välja format eller någonting. Kunde verkligen inte hitta det någonstans. Kollade in youtubevideos och det var bara att göra som du sa men det funkade inte på min. 

Jag hade kanske en dålig version eftersom mitt windows 7 är nerladdat tyvärr.


Shalin
7/16/13, 5:11 PM
#16

#14 Okej så det är bäst med 30 då alltså?


felle-j
7/16/13, 5:45 PM
#17

#16 Nja, det blir ju då lite laggigare när du själv spelar kanske, men det kommer inte synas i videon. Jag spelar in i 50 fps.

Prova att avinstallera WMM och installera det igen. Du kanske har en äldre version.

WarMinerTool
7/17/13, 5:19 PM
#18

Hur ofta tror du att du kommer ladda upp videos? Ser fram emot episode 2! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Shalin
7/17/13, 5:25 PM
#19

#17 Okej ja just det ja det var därför det var bäst med 30 då så det inte skulle lagga för en.

#18 Jag har precis gjort klart ett avsnitt och ska ladda upp det. Men tror inte jag hinner. Det blev lite långt xD 23:40 lång blev den! Skulle egentligen stannat, för jag vill inte att det blir för långt. Men så såg jag ju 2 piratskepp. Var bara tvungen att plundra då! xD Jag ska börja ladda upp imorgon innan jag går till jobbet. Eller ska jag försöka nu? Hmm jag försöker kanske då! Bara det inte tar för lång tid för då kommer pojkvännen undra vad jag sysslar med.


felle-j
7/17/13, 5:31 PM
#20

#19 Du kan ju ladda upp över natten också om du har möjlighet till det. Jag brukar göra så :)

Annons:
Shalin
7/17/13, 5:39 PM
#21

#20 Jo det är klart men då undrar pojkvännen varför jag ska ha på datorn under natten. Jag kan väl säga att jag laddar ner en serie men då skulle han bara säga åt mig att stänga av nerladdningen i så fall.

Jag vill inte berätta det här för honom ännu för han kan vara ganska negativ ibland.


[EllenAlicia]
7/20/13, 1:55 PM
#22

najs :D

Shalin
10/7/13, 10:58 PM
#23

Hej allihopa!

Jag skulle vilja påminna en gång om att jag gör videos på youtube om Minecraft. Det är en let's play som jag verkligen tycker är rolig att göra :) 

Här är en länk på min senaste video :)

javascript:nicTemp();


Upp till toppen
Annons: