Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 5546 ggr
nikki101
2013-11-01 15:54

hur bygger man?

Hej! Har precis börjat spela Minecraft och undrar hur man placerar block?? Högerklickar när jag har något i handen men det funkar inte utan blocket som jag klickar på bara försvinner! Gör jag fel eller är det något fel på spelet?

Annons:
cocacola95
2013-11-01 16:03
#1

du höger klickar när du ska lägga ut block och vänster klickar när du ska ta bort :) funkar inte det?


PetQueen
2013-11-01 21:27
#2

Om du kör online kan det vara för att internet inte är det bästa eller för att du är för nära spawning point (Har jag hört?)

Om du kör single player vet jag ej?

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Kajzza
2013-11-01 21:48
#3

Japp om det är online på en server kan det vara så att du inte har fått rättigheter av de som äger/sköter servern.
Skriv isåfall till dem i minecrafts chatt så löser de det.

Är det på din egen dator du spelar, singleplayer…enda som jag känner till då som gör att byggandet kan strula är om man försöker sätta blocken för nära där man står men nä det är nog långsökt.

Hoppas det löser sig för Minecraft är verkligen kul

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

nikki101
2013-11-01 22:12
#4

Ja, har testat att högerklicka men det funkar inte… Och jag spelar singleplayer alltså inte online. Jag spelar på en mac, man kanske gör annorlunda eller nåt där?

Upp till toppen
Annons: