Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 4959 ggr
hund_katt
2013-11-23 18:53

funkar inte att spela multiplayer!!

hej, det är något krångel med multiplayern. min kompis har samma sak.

det står typ 'can't reach server' varför står det så? det är samma sak för min bff. det är så på alla online servrar…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Kajzza
2013-11-23 19:44
#1

Ibland blir det så om www.minecraft.net har problem med tex inloggningen. Det är ju en del som ska funka när man spelar.

Stäng ditt minakraft helt och starta om det, funkar det inte då så vänta och försök senare.
:)

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Kajzza
2013-11-23 20:09
#2

Skulle tro (och hoppas) att det är något allmänt fel. Jag kan inte heller logga in nu och vet att flera andra servrar har samma problem. Dock är själva servern uppe och funkar men…ändå inte 😕

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

felle-j
2013-11-23 20:15
#3

Har du rätt Minecraft version? Är det ens någon server som funkar?🙂

[OlleWrede1]
2013-11-23 20:20
#4

Alla servrar funkar, men när man försöker logga in kommer det upp: Failed to login: Bad login.

Kajzza
2013-11-23 20:33
#5

https://help.mojang.com/
Här kan man se mojangs status. Allt verkar ok där, hm undrar vad som felar. Som sagt, alla servrar jag har testat är det samma sak med.
 Tålamod…kan man köpa det någonstans ?

🤪

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

felle-j
2013-11-23 21:09
#6

Bad login betyder att du inte har loggats in korrekt eller att ditt konto redan är inloggat någon annanstans🙂

Annons:
Kajzza
2013-11-23 21:17
#7

Felle kan du logga in på någon server nu?

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Kajzza
2013-11-23 21:18
#8

Oh yea…nu kunde jag logga in :)

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

felle-j
2013-11-23 21:33
#9

#7 Tyvärr, sitter på en dator som inte klarar Minecraft så bra 🙂 Men bra att det funkar! 😃

hund_katt
2013-11-23 22:57
#10

en server jag är aktiv på(inte nu då det inte funkar) är duald gamings server, och de har ett forum. och där är det några som skrev att dom kan logga in…

har senaste uppdateringen. hade det varit fel version så hade det stått serverns version i hörnet. det står bara ett kryss i hörnet.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: