Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 3170 ggr
clasokarin@hotmail.com
2013-11-23 21:58

Egen minecraftserver och öppna portar!

Hej!

Behöver hjälp och hoppas jag hittat ett forum här?!

Har lagt ner ett stort antal timmar för att försöka sätta mig in i hur man skaffar en egen minecraftserver för att kunna hjälpa grabben med denna heta önskan.. Är inte särskilt kunnig så det tar sin lilla tid!

Problemet verkar vara att kunna öppna en port på routern, vilket tydligen är  något man måste.

Har hittat denna guide http://portforward.com/softwareguides/minecraft/minecraft.htm

funkar bra att följa den, men får det inte att fungera ändå. Man kan ju här testa om porten är öppen, men får alltid till svar att den inte är det - är detta att lita på? Någon som har någon ide vad man kan göra? Har en dlink DIR-655. Har även en Zyxel, men den har väl inte med det hela att göra?

Vore oerhört tacksam för råd!

Karin

Så här har jag gjort:

Annons:
felle-j
2013-11-23 22:19
#1

Det var ett tag sen jag öppnade en port i våran thompson router, så jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gick till väga. Men det var lätt minns jag, även om det inte ville funka först. Hade samma problem som du har, att porten inte var öppen trots att jag hade öppnat den 🙂

clasokarin@hotmail.com
2013-11-23 22:21
#2

Ser nu att skärmklippet på hur/vad jag fyllt i på routern inte kom med :-(

felle-j
2013-11-23 22:26
#3

#2 Prova lägga upp den igen 😉 Annars ladda upp den på en annan hemsida och länka till den 🙂

WarMinerTool
2013-11-24 00:07
#4

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

clasokarin@hotmail.com
2013-11-24 20:21
#5

Tack WarMinerTool ska kolla den!

Upp till toppen
Annons: