Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 2446 ggr
Onslow
12/15/13, 11:27 AM

Problem med block

Så jag är helt ny på Minecraft. Har vägrat se poängen med det men bestämde mig alltså för att köpa det och testa iallafall.

Första gången jag körde gick det helt okej - inga problem alls, men sedan slutade det fungera ordentligt. Problemet är att blocken går sönder, men de försvinner inte.

Jag kan samla dirt, men det är också det enda. När jag försöker få sten eller trä till exempel försvinner inte blocken, även om de "går sönder".

För dirt måste de gå sönder, och jag måste vänta kanske 10 sekunder innan de försvinner.

Har inget lagg i övrigt och inga mods. 

Hjälp?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
felle-j
12/15/13, 12:57 PM
#1

Spelar du på någon server när det där sker? I sådana fall är det nog internet lagg.

Men spelar du på singleplayer vet jag inte vad det kan vara. Prova att ändra lite inställningar 🙂

LosGinos
12/22/13, 9:56 AM
#2

Om du slår på säg, diamant med en stenhacka så går blocket sönder och diamanten försvinner. Man måste ha "rätt" verktyg till "rätt" block. :)

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Onslow
12/22/13, 1:21 PM
#3

Jodå, problemet är löst nu! Detta hände alltså med alla block, även jord/sand/trä osv. Visade sig att det var uppkopplingen som inte fungerade riktigt. Funkar allt som oftast nu.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Upp till toppen
Annons: