Annons:
Etikettmobila-minecraft
Läst 11259 ggr
anQii
1/9/14, 8:03 PM

Multiplayer på PE?

0.8.1 Hur spelar man multiplayer på Minecraft pe? Fattar ingenting :/

Annons:
anQii
1/13/14, 4:18 PM
#1

Ingen som kan förklara? 😕 Jag fattade förut innan några uppdateringar. Men nu har det uppdaterats så mycket att allt ser ju helt nytt ut, och vissa val finns inte längre i senaste uppdateringen.

Så hur gör man? Jag och min bror vill gärna spela med varann! 🙂

felle-j
1/13/14, 5:13 PM
#2

Har ingen aning faktiskt. Kollade själv nu och det var en massa nya grejer sen jag senaste spelade Minecraft PE 🙂

WarMinerTool
1/13/14, 5:54 PM
#3

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

anQii
1/14/14, 4:48 PM
#4

Ja de e så knasigt efter dom ändrat. Tack för hjälpen, men jag blev inte klokare av videon tror jag :/

WarMinerTool
1/15/14, 3:13 PM
#5

För att spela LAN så sätter du på LAN i inställningar, då borde din värld komma upp på din väns telefon! (Om ni är på samma nätverk)

För att spela Online:

1. Starta Minecraft

2. Tryck på "Play"

3. Tryck på "Edit"

4. Tryck på "External"

5. Skriv in ett valfritt servernamn, sen skriver du in IPn på servern du vill joina. Porten borde vara 19132.

6. Tryck sedan på "Add Server"

7. Servern borde finnas där alla dina sparade världar är, prova att joina en server! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

anQii
1/15/14, 8:52 PM
#6

Det funkar inte, den kommer inte in på världen.. ska man skriva nåt speciellt i rutorna? Typ i adress?

Annons:
WarMinerTool
1/15/14, 8:59 PM
#7

Server name: Valfritt

Adress: Du behöver ha serveradressen för att kunna joina servern, du kan inte joina en datorserver utan det måste vara en "MCPE server". 

Port: 19132

Om du vill göra en server som andra kan joina måste du först öppna porten 19132 på nätverket sedan ge dom din IP adress! Eller så kan du betala en hemsida som hostar servern åt dig! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Upp till toppen
Annons: