Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 4290 ggr
Sara1214
2014-02-10 21:24

Minecraft server funkar inte! HJÄLP!

Hej! Jag har laddat ner Minecraft nu! Men ingen server funkar. Jag vill spela hunger games men detta funkar inte!! Det står bara invalid session "try to restarting your game". Men det funkar inte:( Snälla hjälp mig!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Annons:
felle-j
2014-02-10 21:55
#1

Kanske något som gick snett vid inloggningen? Har du loggat in ordentligen, eller klickade du på "Play Offline"?

Vesba
2014-02-10 22:25
#2

Kanske uninstalla det och ladda ner det igen

Sara1214
2014-02-12 09:38
#3

Nej, jag loggar in ordentligt. #2 eftersom jag är nybörjare var det sjukt jobbigt att ladda ner det så kommer inte ta bort det och ladda ner igen….:(

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[Wraith]
2014-02-12 15:32
#4

Det är enkelt att ominstallera spelet.

Sök reda på mappen .minecraft, om du har windows 7 så gå på start och skriv in i sökrutan "sök bland program och filer" %appdata% och då får du upp "roaming" > ".minecraft", öppna .minecraft och radera alla filer utom "saves" om du har några sparade spel där (samma sak med mods och resourcepacks om du har satt filer där). Sen startar du om Minecraft och spelet kommer installera om sig själv utan att du behöver göra något. Logga in och testa igen.

Så om du inte har några sparade spel, mods osv så kan du radera allt i .minecraft mappen. Du behöver sen inte ladda ner spelet själv, utan spelet sköter det själv så länge du inte kastar själva programmet, men de gör du inte om du bara håller dig till Minecraft mappen.

Upp till toppen
Annons: