Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 614 ggr
Kajzza
3/2/14, 1:44 PM

Återställa The End?

Hej på er.
Vi har diskuterat detta litegrann på Jaxbo.
The end draken är dödad och ägget gick förlorat.
Vi har en finfin endermanfarm som många vill använda.
Dock är vi många som inte hade en chans att ens se draken.

Min fråga är Ska vi återställa TheEnd lite då och då?

Tjcool

Motivera gärna ditt val i ett inlägg!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Annons:
felle-j
3/2/14, 2:07 PM
#1

Är det svårt att bygga upp endermanfarmen igen?

WarMinerTool
3/2/14, 2:18 PM
#2

#1 Krävdes mycket is och tog väldigt lång tid att bygga… 

#0 Jag har för mig att man kan sätta ut ett nytt Enderdragonägg där? bara att skriva "/give Tjabocool 122" :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Kajzza
3/2/14, 2:24 PM
#3

Kläcks det till en drake eller förblir det ett ägg?

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

WarMinerTool
3/2/14, 2:27 PM
#4

Jag tror att om du fuskar fram ett ägg och placerar ägget i End så kläcks det efter ett tag! Det är ju värt ett försök! :)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

WarMinerTool
3/2/14, 2:37 PM
#5

Verkar inte som det funkar ni när jag gjort lite "research" men dock hittade jag det här:

Posted 20 November 2011 - 11:39 PM

On a server, if you delete the DIM1 and DIM-1 folders, it will respawn, and you will not lose any data, even structures built in The End (but the things ontop of the obsidian toweres will respawn)! Hope I could help!

Edit:

It is located in the world folder in the server, and I don't know what other side effects this will have with mobs or anything (probably affects other entities like mobs, minecarts, boats, exp orbs, etc.) Also, I have not tried this in single player, but in theory, it should work

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

WarMinerTool
3/2/14, 2:39 PM
#6

Juste! Annars om servern har Essentials (vilket den har) kan du skriva /spawnmob enderdragon 1 :D

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Annons:
[OlleWrede1]
3/2/14, 3:48 PM
#7

Man kan ju även spara byggnader med hjälp av World Edit :) Har tyvärr inte kunna spela mycket på sista tiden eftersom att datorn krånglar, men så fort det har löst sig kommer jag in och spelar :)

felle-j
3/2/14, 4:01 PM
#8

Man kan göra som #7 säger. Spara byggnaden som en schematic med hjälp av world edit, och sen klistra in den igen. Fast det kanske är lite för fuskigt :P

Kajzza
3/2/14, 4:10 PM
#9

:)Farmen är räddad. Vi använde World edit gick kanon. Nu ska kopian få leva ett tryggt liv i en öken, inbäddad i Bedrock och sand haha.

Resett kommer men jag säger inte när :)

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Upp till toppen
Annons: