Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 1729 ggr
Yela
3/13/14, 4:41 PM

Ett program men två datorkonton

Hej! Vi laddade ner Minecraft när jag var inloggad på datorn (MAC) och mitt barn har spelat med sitt minecraftkonto. Nu har jag skapat ett eget datorkonto för mitt barn, och det går att dela ut mappen där Minecraft ligger och komma åt det och öppna den när barnet är inloggat på datorn, och barnet får upp sitt minecraftkonto och kan klicka på Play, men de världar som barnet byggt upp finns inte. Har ju så klart med vart Minecraft hittar sina filer. Jag har försökt ändra kontoinställningar till min mapp där dessa finns, jag har även delat ut hela min disk, men det hjälper ändå inte, de skapade världarna finns bara tillgängliga när barnet är inloggad på datorn som mig. Måste man skapa om allting bara för att man loggar in som annan användare på själva datorn? Eller hur gör man inställningarna så Minecraft hittar rätt även när barnet är inloggad på datorn med sitt datorkonto?

Annons:
felle-j
3/13/14, 4:55 PM
#1

Nu kan jag inget om Mac datorer, men det borde väl gå att kopiera världarna till ett usb-minne och sen logga in på ditt barns konto och klistra in dom där?

Upp till toppen
Annons: