Annons:
Etikettallmänt
Läst 1399 ggr
Biadora
6/7/14, 9:50 PM

Hej på er :)

Jag har inte varit inne här på ett tag.
En ny vän har tipsat mig om ett program (Hamachi) som fejkar LAN så vi har suttit och spelat ihop en del, även utan server. (dock kan bara den som hostar LANet spara.)

Så det är vad jag har gjort. ^^
Just nu leker jag runt lite med att försöka hitta ett bra program att spela in vårt spelande med.
Tror inte så många skulle vara intresserade av att titta å det, men det kan vara skoj för oss två.

-Tips på program mottages tacksamt ;)
Gratis hjälper (provar Fraps just nu men det kostar en del).

Men jag tänker försöka vara inne lite mer på Jaxbo också, nu när jag förhoppningsvis får lite mer speltid att ägna mig åt månaden som kommer.

Annons:
felle-j
6/8/14, 12:13 AM
#1

Jag känner inte till några bra gratisprogram, tyvärr. Har själv använt Fraps och tycker det är simpelt och inte så fasligt dyrt. Finns Bandicam också, men det kostar det med.

Titta gärna in på Jaxbo. Jag har själv spelat ganska mycket där men det har inte blivit så mycket den senaste tiden.

WarMinerTool
6/8/14, 10:40 AM
#2

Skulle främst rekommendera fraps, det är en av dom bästa programmen där ute. Ganska billigt, det är iaf värt pengarna.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Kajzza
6/8/14, 1:38 PM
#3

Tror att även Sofie använder Fraps när hon spelar in. Verkar vara bra.

Spelar du in från Jaxbo så säg till så att vi kan länka till den sen :)

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Frans4444
6/8/14, 8:34 PM
#4

Om du ska redigera dem sen så är ett bra redigerings program sonyvegas. Jag skulle rekommendera Fraps. I en del inspelnings program följer redigerings program med.

❤️Jaxbo

felle-j
6/8/14, 9:38 PM
#5

Att börja med Sony Vegas som redigeringsprogram om man är nybörjare är lite mycket. Det är dyrt och avancerat. Jag har spelat in ganska mycket med Fraps och då redigerat med Windows egna program, Windows Movie Maker. Det är gratis och simpelt och det räcker gott och väl. Fast nu var det inte redigeringsprogram vi skulle snacka om.

Kajzza
6/8/14, 9:49 PM
#6

Tack för det tipset säger jag. Jag provade fraps innan idag och märkte rätt snabbt att ett redigeringsprogram behövdes :)

Ska testa movie maker!

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Annons:
[MARWAKE]
6/16/14, 10:59 PM
#7

Det finns ju att ladda ner gratis på piratbay men det är ja som sagt, det är nog olagligt… inget att rekommendera kanske :P

Upp till toppen
Annons: