Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 3999 ggr
Annabellami
2014-08-31 14:18

Server,hur man får andra att joina?

Hejsan att jag har ett problem,jag har gjort en 1.7.10 Minecraft server,hur får man det att funka att andra kan joina ,jag gav server ipn till min kompis men hon kan inte joina det fungerar int till henne,har någon en aning vad man ska göra? tacksam om någon vet! /Xflamegirl

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Annons:
felle-j
2014-08-31 18:56
#1

Står det att servern är på för henne? Står det något felmeddelande när hon försöker ansluta?

Annabellami
2014-09-02 07:28
#2

Hej.det vet jag int jag ska fråga henne.

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

WarMinerTool
2014-09-02 14:51
#3

Har ni öppnat portar?

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Annabellami
2014-09-07 08:39
#4

Jag har int öppnat nån port och jag har ingen aning hur jag ska göra det.

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

WarMinerTool
2014-09-07 10:15
#5

För att andra ska kunna joina din server måste du öppna portar! Eller använda Hamachi. Jag rekommenderar att öppna portar. För att öppna portar, kolla vad din router/modem heter. 

Gå sedan in på: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

och välj din router/modem. Välj sedan Minecraft. Sen borde det komma upp en guide på hur öppnar portar på just din router/modem! :)

Annars om det är för avancerat rekommenderar jag Hamachi.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Annabellami
2014-09-08 14:34
#6

tack men jag använder gärna hamachi , min syster och lillebror kunde komma in det .men fast jag hade den först som hamachi server kunde de inte joina men sedan stängde jag av brandväggen min nu kan de joina min server det är jätte bra och roligt.skulle gärna vilja att andra kan joina med om de såklart har hamachi nån kan gärna fråga id en och lösen till mitt hamachi netvärk och se om de kan joina det /Xflamegirl

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Annons:
Upp till toppen
Annons: