Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 3986 ggr
Stephanie
2014-09-09 19:04

Minecraft funkar inte längre :'(

Var dum nog och uppdaterade Java igår. Efter det kan jag inte spela Minecraft längre 😭 

Först stod det något i stil med "java.net.connectexception: connection timed out: no further information" när jag försökte ansluta till en server. Googlade och försökte hitta nån lösning, men hittade inget som fungerade. Idag gjorde jag en systemåterställning, vilket visserligen återställde Java, men nu händer det istället ingenting när jag försöker öppna Minecraft. Dubbelklickar på ikonen och den laddar en halv sekund, sen händer inget mer.

Funderar på att ominstallera Minecraft, men vågar inte riktigt. Har sparat hela mappen på ett usb-minne, men är det bara att avinstallera mc och sen kopiera in save-mappen?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
felle-j
2014-09-09 19:09
#1

Tycker du ska prova att ominstallera Minecraft. Det är bara att ta bort allt, intstallera MC på nytt och sen klistra in Save-mappen, som du säger. Hoppas det funkar. 🙂

Cireea
2014-09-09 19:24
#2

Håller med #1 , det är nog bäst att installera om. Det fick jag göra när den jävlades på det sättet. Lycka till! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Stephanie
2014-09-09 19:32
#3

Händer tyvärr ingenting när jag startar Minecraft.exe….

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

felle-j
2014-09-09 20:08
#4

Inte ens efter att du har ominstallerad spelet?

Stephanie
2014-09-09 22:40
#5

#4 Gick inte att ominstallera, eftersom .exe-filen ju inte kördes. Dvs spelet kunde inte installeras. Slutade med att jag installerade om java och testade igen. Då körs i alla fall Minecraft.exe och jag kunde installera spelet. Men nu är jag tillbaka på ruta ett, där jag inte kan ansluta till någon server. 

Bah… Jag hatar det här…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cireea
2014-09-09 23:33
#6

Alltså JAVAAAA.. *skriker ut fula ord som inte bör synas på sajten*


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Kajzza
2014-09-09 23:35
#7
Stephanie
2014-09-09 23:43
#8

#7 Kör på en 1.8-server, så nä 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Upp till toppen
Annons: