Annons:
Etikettservrar-realms
Läst 4647 ggr
Stephanie
10/4/14, 5:40 PM

Realm vs. server?

Kan någon förklara skillnaden! :p

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
WarMinerTool
10/4/14, 6:52 PM
#1

En Realm är mycket enklare att använda/installera än en server. Fast Realms kostar pengar. Men det är mycket enklare att använda. Så vitt jag vet kan man inte installera plugins på realms… Eller?

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Kajzza
10/4/14, 8:12 PM
#2

En server kan man väl påverka på fler sätt än en realm? Eller har jag missuppfattat det helt?

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Bysen
10/4/14, 8:37 PM
#3

Jag har en Realm. Det enda jag kan påverka är om det ska vara survival eller creative. MAn kan välja bort mobs om man vill.  Man kan använda valfri värld som man har på sin dator till en realm. Det går att  göra om realmen till ett minispel på begränsad tid. Man kan se aktiviteten bland spelarna. Ta bort och lägga till spelare. Världen i en  realm är oändlig.

lollonr4
10/5/14, 12:48 AM
#4

Jasså är det därför jag har gått vilse 100gg i din värld hahah #3

WarMinerTool
10/5/14, 11:30 AM
#5

#3 Det är den på en server också (eller snarare 30x30miljoner block) 😃

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

LajvKrattan
10/5/14, 7:05 PM
#6

En server skapas genom att du använder en egen dator som host och sparar all information om världen där. Det betyder att allt som görs i världen måste gå genom din dator vilket kräver hög bandbredd och att du tillåter andra att komma åt din dator genom en port i din router. Att själv hosta en server innebär vissa säkerhetsrisker men gör också att man kan installera plugins och manipulera världen.
     En realm är en server som man hyr av Mojang. Man betalar pengar för att Mojang ska göra allt åt en men man får inte samma inflytande som om man hostar servern själv.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Kajzza
10/5/14, 10:19 PM
#7

En server kan ju även den hostas hos ett annat företag som tex… envioushost och en massa andra.
Då går man fri från att utsätta sin egen dator för risker och påfrestningar men å andra sidan kostar det med för den som startar servern.
Man har kvar friheten att använda plugin och olika versioner av Minecraft. Finns väl en del olika eller hur? FTB, Spigot, bukkit och en massa annat…

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

Kajzza
10/5/14, 10:20 PM
#8

En undran…hur gör man med en realm om någon kommer in och griefar?

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

felle-j
10/6/14, 9:20 AM
#9

#8 Då kan man inte göra någonting antar jag. Det är precis som en vanilla värld.

Upp till toppen
Annons: