Annons:
Etikettmods
Läst 2474 ggr
lollonr4
10/16/14, 8:41 AM

installera mods ?

Hej finns det någon som kan förklara hur man installerar mods. ? Jag vet hur man gör med textur pack. Tack på för hand

Annons:
[EllenAlicia]
10/17/14, 7:49 PM
#1

jag vet inte sj men ttror det finns en artikel om de och bra vids på youtube

felle-j
10/17/14, 8:17 PM
#2

Det är olika för nästan alla mods hur man installerar dom, eller det var i alla fall så. Kan ha blivit lättare och bättre på senare tid.

För de flesta mods behöver du Forge. Jag tror det följer med en automatisk installer när du laddar ner Forge. Så på några få klick har du Forge installerat. När du väl har det kan du installera alla mods som kräver Forge.

Jag vet inte hur det är med alla mods som kräver Forge, men en del är det bara en installer till, så man laddar bara ner den och gör som den säger så har du installerat moddet. Eller så behöver du bara lägga själva moddet i en viss mapp för mods.

De brukar finnas skrivet på moddets sida hur man installerar det. T.ex. TooManyItems. Jag rekommenderar dig att endast ladda ner mods från  minecraftforums då skaparna av många mods brukar hålla hus där och ha egna trådar för sina mods.

Tänk på att Forge, spel och alla mods måste vara i samma version, och kompitabla med varandra.

Är det något specifikt mod du vill lägga till i spelet? Kan försöka hjälpa dig om det krånglar.

Upp till toppen
Annons: