Annons:
Etikettom-spelet
Läst 3914 ggr
Cireea
3/8/15, 12:00 PM

Minigames

När du kliver in i Minecraftvärlden och är helt ny så kommer du förstå att det finns så mycket mer att göra än att bygga ett hus i survival mode i singleplayer. 

Något som du kommer stöta på ofta är servrar som har minigames. Vad är då ett minigame kan man undra? 

Ett minigame i Minecraft syftar på ett spel i spelet, om jag ska göra det enkelt. Vi kan ta ett exempel som är vanligt

Hunger Games 
Det här är en form av minigame i Minecraft som är baserat på filmen/böckerna med samma namn. Hunger Games går ut på att ett X antal spelare ska leta kistor och överleva längst genom att slåss mot varandra. Banorna är ofta utformade på samma sätt. Spelarna börjar i en cirkel runt en hög med kistor. När tiden tickat ner brukar oftast alla rusa in i mitten för att ta några kistor innan man sen flyr ut i banan, som kantas av en glasvägg som markerar banans slut. Hur banan är utformad är olika. Ibland är det skog, ibland öken och i vissa fall lite av allt möjligt.

Nu ska man överleva genom att hitta så bra vapen och rustning som möjligt. Det är lite olika saker som finns beroende på vilken server du är inne på. 

____________________________________________________________________________

Hunger Games är alltså ett spel inuti Minecraft = ett spel i spelet. Det finns massor av olika minigames i Minecraft och det kommer ständig nya. 

Andra minigames som är vanliga i Minecraft idag: 

  • Dragon Escape
  • UHC 
  • Walls 
  • Survive the night 
  • Castle Siege

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
felle-j
3/8/15, 8:25 PM
#1

Minigames är väldigt roliga! Oftast har jag tröttnat på servern som jag spelade minigames på men det var nu ett tag sedan. Börjar bli lite sugen på att spela Walls eller något liknande.

Cireea
3/8/15, 8:28 PM
#2

#1 Jag brukar också ledsna. Vi spelade Walls jätte mycket ett tag men blev less så vi spelade inte på säkert ett halvår. Då körde vi typ annat istället. 

Nu är det mest Hunger Games som vi kör då vi har hittat en väldigt aktiv HG server där det ibland finns en del svenskar. Där rankas man också (jag själv är rank #15) utefter hur många matcher du vinner, din K/D osv. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Stephanie
3/8/15, 9:32 PM
#3

#2 Jag har inte nerver för Hunger Games, men det låter kul! 😃

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cireea
3/8/15, 11:17 PM
#4

#3 Hahah! Jag brukar vara alldeles skakis efter en riktigt intensiv match kan jag lova dig. Men man blir bättre på PvP och det är det jag är ute efter så 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: