Annons:
Etikettmods
Läst 2125 ggr
felle-j
3/28/15, 12:58 PM

BetterGeo

Stötte på detta mod idag med namnet BetterGeo. Det är ett mod  skapat av SGU (Sveriges Geologiska Undersökning) som lägger till fler bergarter, mineraler och metaller i spelet samt skapar de geologiska mijlöer där de olika metallerna och mineralerna bildas. Dessutom har skaparna av moddet fört in nya förädlingsprocesser och nya användsningsområden för de material som man kan hitta.

Moddet har inte släppts ännu men den 7:e maj släpps en betaversion. Jag tycker det verkar vara ett väldigt roligt mod som ger spelet nya dimensioner och man måste utforksa och upptäcka mer. Till exempel måste man först hitta kimberlit för att kunna hitta diamanter och blomman viscaria kan indikera att det finns koppar i marken.

Jag har inte alls spelat mycket Minecraft det senaste året men när jag ser det här moddet blir jag verkligen sugen på att spela igen och jag ser framemot maj när BetterGeo släpps. Jag kan ingenting om geologi men jag tycker att det är väldigt intressant och kan tänka mig att det kommer bli väldigt kul att lära sig mer om det i spelet Minecraft.

Tror ni att det här skulle vara ett intressant mod?

Annons:
Stephanie
3/28/15, 4:09 PM
#1

Det låter rätt likt terrafirmacraft faktiskt, med olika bergarter, metaller osv, och blommor och annat som markerar.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
3/28/15, 4:12 PM
#2

Kanske skulle komma fram till en poäng också, sorry, jag är full… ;p TFC är askul och det är nog mitt favoritmod alla tider! Men det ändrar också väldigt mycket i spelet, så det är inte alls mycket kvar av det vanliga minecraft-spelandet. Av din beskrivning så låter det som om BetterGeo är någonstans mitt emellan, så det låter hur bra som helst :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

felle-j
3/28/15, 11:51 PM
#3

Terrafirmacraft går väl "all in" medan BetterGeo bara ändrar geologin och inte mycket annat. TFC tror jag är lite för mycket för mig. Jag gillar det simpla i Minecraft men några grejer skulle vara roliga om de var mer avanderade. Tror att BetterGeo skulle passa mig perfekt då det är någonstans mitt emellan som du säger. 🙂

felle-j
5/9/15, 5:34 PM
#4

Nu finns betan av BetterGeo att laddar ner! Du hittar det här.  Versionen som krävs är 1.7.10.

En minecraftforumtråd med mer information finns här. Där hittar du info om olika mineraler, vad som krävs för att använda moddet o.s.v.

När jag har möjligthet ska jag prova det och kan återkomma sen med vad jag tycker om moddet. Det verkar väldigt roligt och intressant, men kanske jag  har lite för höga förväntningar?

Upp till toppen
Annons: