Annons:
Etikettmods
Läst 1704 ggr
lundbjork
2015-07-31 22:27

Minecraft Mods

Hej! Nu har vi försökt få igång Mods här i ett flertal timmar. Jag har läst alla instruktioner som går att läsa och det känns som om vi kommer 99 % av vägen. Jag har installerat om Minecraft. Laddat ner Forge. Installerat Forge, Ändrat så att Forge kommer upp i launchern. Laddat ner mods och lagt dom som .jar filer i mods mappen i minecraftmappen. Problemet är bara att när vi öppnar Minecraft och går in på mods så finns dom inte i arkivet där. Där finns bara de tre standardmodsen. Jag har testat olika mods för att se om det inte var kompatibla men det har inte funkat med någon……Vad göra?

Annons:
felle-j
2015-07-31 23:14
#1

Har du läst instruktionen för det specifika moddet du försöker installera? Det kan vara så att något mer krävs. Är alla versionen rätt?

lundbjork
2015-08-01 08:41
#2

Det funkade =) jag trodde det var bakåtcompatibelt men då måste man alltså ha ett mod till varje ny version tex 1,8 funkar bara 1,8?

felle-j
2015-08-01 11:54
#3

Precis, alla versioner måste överenstämma med varandra. Vissa versioner kan dock fungera med andra men då står det säkert. Forge bör i alla fall alltid vara samma version som spelet. 🙂

Upp till toppen
Annons: