Annons:
Etikettmobila-minecraft
Läst 1641 ggr
Stephanie
2015-08-10 17:00

Hur är Minecraft på iPad?

Efter att ha varit utan dator alldeles för länge och lite till så börjar abstinensen efter Minecraft bli svår att hantera. Därför undrar jag nu om pocket edition är något att ha, eller är det supertrist om man är van vid datorvarianten?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Cireea
2015-08-10 17:03
#1

Jag tror faktiskt att det är lite delade meningar kring pocket edition. Personligen gillar jag inte den riktigt utan jag kör hellre via dator men sedan finns det säkert andra som tycker den är bra! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Stephanie
2015-08-10 17:05
#2

Vad är det du inte gillar? :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cireea
2015-08-10 17:18
#3

Känslan 😛Jag är van vid datorn så det känns bara fel.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
2015-08-10 19:36
#4

Det är bättre än inget. 😉 Det är ganska kul tycker jag men det är lite drygt att styra gubben. På iPad blir det dock lättare än att spela på mobilen tror jag då man har större skärm.

GameBros
2015-08-10 20:08
#5

Syrran har MC:PE, och min personliga åsikt är att det är som att köra vilket "free-trial" med begränsade funktioner som helst.

Du har begränsat antal items tillgänliga i spelet (lååångt från alla som finns i vanliga). Vi snackar typ motsvarande beta 1.3 eller något, fast med ett par nymodigheter inplacerade.

Du kan inte använda alla funktioner, jag lyckades bland annat inte äta något. Tror inte hunger är implementerat.

Som tidigare nämnt, så är kontrollerna lite sketchy, då du saknar möjligheten att använda WASD.

Men för att bygga i creative med mer eller mindre basic blocks, så fungera det väl som tidsfördriv. Men förvänta dig inte Minecraft 🤐

Upp till toppen
Annons: