Annons:
Etikettfrågor-hjälp
Läst 2242 ggr
[Zachapacka]
8/18/15, 6:01 PM

Fyrverkerier

Hejsan :)

Idag har jag experimenterat lite med fyrverkerier. Det är jätte kul men de blir ju nästan aldrig snygga xD. Jag vet att man kan använda diamanter, fjädrar "eldbollar" osv för extra bra effekter men nu undrar jag om ni har något tips på det perfekta "fyrverkeri receptet"? Vore jätte kul om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter .)

Annons:
Stephanie
8/18/15, 8:05 PM
#1

Jag har faktiskt aldrig (!) gjort fyrverkerier i Minecraft! 😮😃

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

felle-j
8/18/15, 8:49 PM
#2

#1 Nu när du kan spela Minecraft igen så får du ta och göra några fina fyrverkerier. 😉

#0 Kan tyvärr inga recept. Det var så länge sedan jag gjorde fyrverkerier men om du googlar så kan du nog hitta några bra recept. 🙂

[Zachapacka]
8/19/15, 8:35 AM
#3

#2 jag har googlat lite och inte hittat så mycket :) tänkte mest ifall någon här hade ett bra tips :)

GameBros
9/3/15, 1:13 AM
#4

Ett bra tips är att blanda färger.

http://minecraft.gamepedia.com/Pink_Firework_Star

Jag brukar köra med dual eller mer när jag jobbar med just fireworks.

Ett tips är att göra en fireworkstar med feather + fireball (stor boll + färgregn) och sen ha t,ex rött och cyan som färg.

Gold nugget + glowstone är också en najs kombo.

Du kan dessutom göra en firework star med feather+fireball (+färg) och en med Gold nugget + glowstone + färg och lägga in båda i samma firework.

Upp till 5 firework stars kan ligga i samma raket så du kan i teorin göra en star-creeper-big ball-burst-sprinkle med alla färger i Minecraft ;) Lägg på två extra gunpowder i slutreceptet så alla 9 slots är fulla så får du dessutom en raket som flyger högre.

GameBros
9/3/15, 1:30 AM
#5

Missförstod dig lite, här kommer en personlig favorit:

1 firework star med rött+grått+ fireball+ glowstone

1 firework star med ljuslila+mörklila + fireball

1 firework star med bonemeal + ljusgrått + gold nugget

1 firework star med bonemeal + diamond.

Gör sedan raketen med 4 firework stars + 3 gunpowder + paper

[Zachapacka]
9/3/15, 8:12 AM
#6

#5 tack så mycket :) ska kolla upp det när jag kommer hem

Annons:
Upp till toppen
Annons: