Annons:
Etikettallmänt
Läst 2728 ggr
Cireea
12/19/15, 11:02 AM

Hur länge har du spelat?

Jag är inne i någon period där jag funderar mycket över hur länge jag haft vissa intressen och då kom jag såklart att tänka på Minecraft eftersom det hängt med nu i några år för min del. 

Hur länge har du spelat Minecraft


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Hiro
12/19/15, 11:07 AM
#1

Runt tre år skulle jag tro så inte allt så länge ^^

kaptain overkill
12/19/15, 11:44 AM
#2

runt 6 år :)

payday 2 is tha thing Gapskrattar

felle-j
12/19/15, 11:50 AM
#3

Jag har tappat räkningen men fyra år skulle jag gissa, snart fem. Om jag minns rätt så var det våren 2011 som jag började spela Minecraft. Det var en härlig tid då jag inte förstod någonting och byggde hus av grus och lera haha. 😃 Tror nog att jag forfarande har kvar min allra första värld.

Annabellami
12/19/15, 12:45 PM
#4

snart 3 år nu :) älskar minecraft

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Lotoz
12/19/15, 12:47 PM
#5

March 2011 när dom la till vargar o sängen i spelet hehe, kändes roligare att spela då än nu

Peace

Stephanie
12/19/15, 12:49 PM
#6

Snart två år borde det bli? 😊

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Rheen
12/19/15, 1:56 PM
#7

Spelat i cirka 4 månader. (~1 år om man räknar med konsoll versionen) c:

~ Rheen.

felle-j
12/19/15, 2:25 PM
#8

#5 Håller med. Kändes mycket roligare då. Dels kanske för att allt var nytt men också dels för att känslan var helt annorlunda, tycker jag. Det var mycket simplare då och jag gillade mer hur världarna genererades på den tiden. Men det hade nog inte varit hållbart i längden att ha spelet kvar på den nivån utan att utveckla det mer.

Cireea
12/19/15, 4:14 PM
#9

Jag tycker det är roligare nu 🙂Tycker om att spelets utvecklas och tas framåt, det har ju byggs helt sjuka saker med commandblocks och vissa Minigames hade aldrig kunnat fungera om inte spelet utvecklats nu under de senaste åren. 

Ju mer jag lär mig om kommandon och hur man kan förbättra spelet själv desto roligare blir det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sims 3
12/19/15, 9:21 PM
#10

ett halv år på datorn.

På övriga konsol 1 år.

Zimplet
12/23/15, 4:23 PM
#11

Wow jag blir nästan nostalgisk då jag tänker efter😢 Jag började spela Minecraft redan under alfa testningen 😛 Jag minns första gången då creative kom, då var man tvungen att skriva kommandon för att få alla block och man fick max 64st åt gången. Jag kan säga att det var sjukt jobbigt om man skulle bygga enorma broar eller liknande 😂

mysan22
12/23/15, 4:54 PM
#12

Jag började med att spela demo versionen nån gång under 2009-2010, men började spela det riktiga Minecraft under 2011 i december tror jag hehe!

Kan dela med mig av min första zombie "fight"

Under den tiden var jag liten och noobig hehe, men bestämde mig för att bygga ett hus i mitten av ett berg. När jag kommit några blocks så såg jag fötter av nått annat och tänkte mest "Är detta en spelare?.." (Minns ni den gamla startmenyn btw?😂)

Jag tog sönder det övre blocket och såg en zombie å mot mig och ni anar inte hur högt jag skrek haha! Och ja… ni kan ju förutspå vad som hände sedan…. det blev en epic fight där jag vann och fortsatte sedan att bygga!!

Real story: Jag blev skiträdd, flög av stolen och jag dog.

Åh! Kom ihåg när hungerstaplen inte fanns och det där härliga ljudet när steve skadade sig, och det gamla dörrljudet? Det gamla creeper ljudet? När enderman hade samma ljudeffekt som zombies? Eller när man dog av att hoppa ner för ett berg och ner i vattnet där det var 1 block med vatten ner till marken?

ahh! Memories

felle-j
12/23/15, 5:29 PM
#13

#12 Hahaha så var det nog för de flesta när de var helt nya till spelet. Under tiden jag håll på att bygga mitt fina hus av lera och grus så fick jag kämpa med att hålla mig vid liv. Stötte hela tiden på zombies och skelett, och jag hade inte heller kommit på att man kunde sätta ut facklor för att hindra att monster skulle spawna just där. Så ja, mitt hus var inte särskilt säkert det heller. 😃

Åååh, det gamla ljuden minns jag. Så härliga! Har fortfarande den gamla launchern kvar med beta versionen 1.5. Brukar spela det lite då och då för skojs skull.

Annons:
Zakaraa
1/3/16, 1:35 PM
#14

Jag blev introducerad till spelet 21/11-15 så lite över en månad har jag spelat, fick prova på när jag var nere i Skåne hos en väninna :P
Spelade då via *nån* tvspel konsol (har noll koll på vilka konsoler man kan spela MC på.. inte min starka sida xD)

När jag kom hem till norrland igen så köpte jag MC till PC och har spelat nästan varje dag sedan dess.
Kompisarna i söder öppnade en server när jag köpte spelet så är mest på deras privata och spelar. Främst är det bara jag och min kompis men ibland dyker även kompisens man upp och några av hans kompisar från utlandet. 

Första gången jag spelade lyckades jag få två vargar men på PC har jag aldrig sett en så min mission är att hitta och tämja vargar x) Har redan ett stort utbud av hästar, åsnor och ett gäng mulor, lol.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

marcusln7
1/3/16, 7:28 PM
#15

Jag har spelat fulla versionen av Minecraft sen Augusti 2013, så det blir nu 2 och ett halvt år. Innan spelade jag demoversionen väldigt länge, typ 2010 tror jag  att jag började spela det. Jag spelar Minecraft ibland, några ggr per vecka högst. Nu för tiden spelar jag alltid på servrar, aldrig singelplayer mer. Jag har själv en server så det är en av anledningarna till att jag spelar mer och att jag har en vän som e jättesnäll och spelar bara Minecraft.

Jag tänkte också säga det att ni kan kolla vilken dag ni köpte Minecraft genom att logga in på erat Minecraft/Mojang konto på: www.mojang.com

Stephanie
1/3/16, 8:41 PM
#16

#14 Sen när (om) du tröttnat på vanilla har du en enorm värld av mods att se fram emot, som gör om spelet på alla möjliga sätt 😉

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Amephyst
1/5/16, 5:36 PM
#17

Jag kom i kontakt med Minecraft vid våren 2011, men jag började inte spela själv förrän för 1,5 år sedan ungefär. Så jag känner mig som lite av en noob😊

Rosisa00
6/12/17, 10:22 PM
#18

Började själv spela runt beta 1.7 men min brorsa brukade låta mig spela på hans konto ibland innan jag skaffade det själv. :)

Calcifer
6/18/17, 12:38 AM
#19

En vecka? Typ. Jag trodde ALLTID att jag skulle tycka det var dödstråkigt, men tror aldrig jag riktigt var på bra humör. Sen kollade jag Markipliers serie Drunk Minecraft på youtube och skrattade tills tårarna rann och tänkte äh, så dyrt är det ju inte, så kan ge det en chans. Nu älskar jag det. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
6/18/17, 1:50 AM
#20

#19 Välkommen till Minecraft-världen!😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
6/18/17, 2:24 AM
#21

#20 Tack. xD

Letar efter nya maps nu för fullt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: