Annons:
Etikettom-spelet
Läst 1656 ggr
Cireea
2016-03-11 13:53

Mina tankar: 1.9

Jag har inte hunnit utforska alla delar men känner ändå att en typ av "recension" kan vara på plats då jag har lite ups and downs gällande nya uppdateringen.  Jag kommer fylla på listan allt eftersom jag fortsätter spela, exempelvis när jag testat åka till The End osv. 🙂

Bra

  • Sköldarna: Dessa är faktiskt väldigt effektiva och jag gillar dom. En creeper har inte så mycket att komma med om man är uppmärksam nog att slänga upp skölden innan den sprängs.
  • Ny mat: Jag gillar att dom la till rödbetorna, ny mat är alltid roligt. 
  • Nya ljudeffekter: Gillar de nya ljudeffekterna som kommer när man exempelvis lägger ut vatten eller slåss (svepljud med svärd). 

Dåligt

  • Mobs tål mer: Plötsligt tar det 5 slag med ett sharp 5 fire aspect dia för att få ihjäl en zombie, det är löjligt vad OP alla mobs blivit. 
  • Cool-down när du slåss: Irriterande. Kunde man inte valt det ena eller det andra? Varför lägga till OP mobs samtidigt som man gör det svårare att slåss när man har en cool-down varje gång man attackerat?! 
  • Världen laddar sakta: Plötsligt hinner man "åka ikapp" världen och den tar längre tid på sig att ladda in än tidigare. Har aldrig upplevt det här tidigare men så fort nya uppdateringen kom även detta problem. 

Jag får återkomma med fler bra och dåligt punkter när jag hunnit gå igenom världen ytterligare. Det tar ju sin lilla tid när man spelar i survival! 🤪


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
lindqvist96
2016-03-13 11:34
#1

Håller med att världen laddar för sakta och det stör nog mig mest av allt… 😕

Kommer det bli någon förbättring tror du?

Cireea
2016-03-13 11:36
#2

#1 Jag hoppas det blir förbättring och jag väntar mig inget annat.🙂
Dom brukar ju kunna släppa patches för att rätta till saker i efterhand, så jag hoppas det kommer en patch inom en snar framtid för att rätta till exempelvis världen som laddar på tok för segt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lindqvist96
2016-03-13 11:56
#3

#2 Okej det låter bra!👍

Cireea
2016-03-18 10:55
#4

Bra: 

  • Elytra: En rolig grej att man kan glida runt i luften, det har man tidigare bara kunnat göra med mods. 
  • Chorus Fruit: Ganska roligt att kunna teleportera sig några block åt ett random håll. Men i övrigt ganska onödigt.

Dåligt:

  • The End: Nya End är verkligen..bajs. Jag vet inte vad dom gjort men plötsligt så verkar alla Enderman's i The End ha PMS för dom attackerar dig utan att du ens gjort något. Draken tål mer men står stilla vid marken medan den sprutar eld vilket gör att man lätt kan få ner draken till halva livet. 
  • End cities: Ganska pointless, det enda man kunde få tag på var Elytra, Chorus fruit  och dom nya rödlila blocken (inget av dessa är viktigt för spelet). Så för min del var just End Cities ingen större grej och den nya mobben Shulker var mer irriterande än något annat. 

Man kan undra varför jag satt End Cities på dåligt medan två av sakerna man kan hitta där sitter på bra. End Cities var tråkigt och irriterande (ja Endermans är lika irriterande här och attackerar trots att man står och stirrar ner i marken). 

Visst, man kunde få tag på Elytra och Chorus Fruit där men that's it. Jag tror inte att jag kommer fortsätta raida End Cities enbart för dessa två saker, dom är inte tillräckligt lockande för att man ska orka med Shulker och PMS Endermans. 

Man kan lika gärna göra om det så att Elytra går att få tag på annat sätt. Chorus Fruit var väl kul, men rätt så onödigt, så för min del gör det inget om dom skulle försvinna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Dixie2003]
2016-03-19 21:18
#5

Kan man inte hitta enchantade verktyg och armor där också?

Cireea
2016-03-19 23:21
#6

#5 Jo, men det var inget speciellt det heller .. 😐 Jag menar, när du väl tar draken har du ju själv väldigt bra grejer. Så att hitta en protection 3 chestplate eller sharpness 3 iron sword ger ju ingen direkt "wow"-känsla 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: