Annons:
Etikettallmänt
Läst 1210 ggr
[Zachapacka]
4/23/16, 12:59 PM

SkinEditor

Hejsan

Jag har ritat lite skins på senaste tiden och använt Skindex editor men jag måste säga att den blivit dålig. Jag saknar den tiden då den såg ut så här . 

Nu blir de ju alldeles för stor skillnad när man trycker på "gör färgen lite mörkare" knappen och dessutom är de inget rutnät på kroppen utan endast på överlagret. 

Så jag undrar vad ni brukar använda för att rita skins? Som de är nu går ju knappt skindex att använda så jag funderar på att använda Photoshop istället. De som dock är bra med skindex och liknande är ju att man kan se hur gubben blir i 3D. 

Det är inte så att det går att ladda ner den gamla versionen av skindex editor?

Annons:
Cireea
4/23/16, 1:16 PM
#1

Jag brukar göra mitt skin i Paint.net 😂 Jag öppnar helt enkelt mitt skin i Paint.net och ändrar det sedan där i, då kan jag välja alla nyanser själv utan problem. 

Du kan alltid testa ladda ned en äldre version av programmet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Zachapacka]
4/23/16, 1:22 PM
#2

just de, paint.net. Jag hade ju de förut på en annan dator, har dock aldrig ritat skin där. 

Går de enkelt att göra fägen man håller i lite mörkare eller ljusare?

Cireea
4/23/16, 1:25 PM
#3

#2 Jag brukar inte rita från grunden utan man kan öppna ett befintligt skin så har man själva grunden hur det ska se ut. Därefter kan man ändra hur man vill.

Jodå! Jag har flera nyanser av rött exempelvis så det finns som inte bara ett par färglägen, du kan använda alla nyanser av alla färger. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Zachapacka]
4/23/16, 1:35 PM
#4

Jag öppnade upp photoshop C2S, eftersom att jag ändå har de :). Och de ger ju mycket fler möjligheter än online programen. De är dock lite synd för jag ser aldrig vad som är vad på skinnet, trots att jag använder ett annat skin som bas :P

Cireea
4/23/16, 1:38 PM
#5

#4 Ja, photoshop fungerar ju också bra!
Nej det är lite klurigt att veta, man får testa sig fram tills man förstår alla delar. Det tar ju sin tid! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Zachapacka]
4/23/16, 1:39 PM
#6

Ja jag antar att de mycket är en vane sak. Jag provar rita ett skin nu och så lägger jag upp en bild när jag är klar :)

Annons:
Cireea
4/23/16, 2:00 PM
#7

#6 Ja precis, så är det ju! Lycka till 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: