Annons:
Etikettprojekt-skapelser-världar
Läst 1385 ggr
[Tuulikki]
4/26/16, 6:52 PM

Spela maps?

Jag skulle så gärna vilja spela puzzle- och adventuremaps. Jag spelade mycket med mitt ex, men då hade han egen server och så spelade vi massa maps där.

Hur gör man om man vill spela själv? Eller ja, jag skulle gärna ha någon att spela maps med då man ofta ska vara två.

Hur gör ni?

Annons:
Cireea
4/26/16, 7:16 PM
#1

Det finns ju maps att ladda ned! 🙂 Det är bara googla typ "Puzzle Map Minecraft" så får du säkert upp en hel del. Vill du göra solo så söker du med exakt samma fras fast lägger till "Solo". ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
4/26/16, 7:35 PM
#2

Tack :) Men jag vet inte riktigt hur man får igång det.

Cireea
4/26/16, 7:51 PM
#3

Ah okej, om du ska spela själv är det väldigt lätt. Du lägger bara banan du laddat ned bland alla andra banor i singleplayer. 🙂

Hitta appdata på din dator sedan går du in i Roaming. Leta åt Minecraft-mappen och klicka in dig på "Saves". Under "Saves" lägger du in den nya banan! 🙂

Du kan komma åt appdata genom att skriva %appdata% i din sökruta som kommer upp längst ned till vänster när du klickar upp startmenyn på datorn. (Alltså Windows-knappen som är längst ned till vänster). 😃

Förlåt om jag är övertydlig, men det är bättre att förklara en gång för mycket än en gång för lite. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
4/26/16, 7:59 PM
#4

#3 Du var alldeles perfekt tydlig, tack så jättemycket!

Cireea
4/26/16, 8:05 PM
#5

#4 Åh vad bra! Inga problem! 😊
Man kan lägga många timmar på puzzle-maps i Minecraft, vissa är så frustrerande!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: