Annons:
Etikettmods
Läst 1538 ggr
mallsan
2016-05-28 20:46

Mods som inte fungerar

Hej!

Har nu köpt Minecraft och tycker verkligen jättemycket om spelet, saknar dock några mods som jag hade förr.

Har alltid laddat ner mods från Skydaz och det har funkat toppen, fram tills nu när jag köpte spelet. Nu laddar jag ner mods till den version av spelet jag spelar och sen så installerar jag ner dem, precis som vanligt. Problemet är att inga mods dyker upp i spelet utan det står bara att de är installerade när man öppnar modsinstallern medan spelet är helt omoddat.

Finns det någon inställning man måste göra för att kunda använda eget innehåll ungefär som på Sims 4 eller är det något annat jag måste göra?

Tacksam för hjälp! 🙂

Annons:
Cireea
2016-05-28 21:19
#1

Oj, är så dålig på mods! 
Hoppas någon annan kan hjälpa dig. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mallsan
2016-05-29 00:02
#2

Hallå igen, jag har nu tittat igenom några tutorials på hur man laddar ner mods och de allra flesta säger att man ska flytta över filerna från moddet till Minecraft.jar. Sedan ska man också ta bort META-INF för att få moddet att fungera. Då uppstår ett litet problem, nämligen att inte  jag hittar Minecraft.jar (som ska finnas i mappen "bin").

Är det bäst om jag raderar Minecraft från datorn och laddar ner det igen eller finns det bättre sätt? 🤫

felle-j
2016-06-02 01:32
#3

Vad för mods är det du ska installera? Det kan skilja lite mellan varje mod men oftast finns det en tråd på minecraftforums som förklarar ingående hur man installerar modden. 

Det kan vara så att du tittar på lite äldre videos om hur man installerar mods. Nu var det längesen jag själv fixade mods men jag tror att det har ändrats en del de senaste uppdateringarna. Vill minnas att man inte behöver ta bort META-INF längre. 🙂

fabianlej
2016-06-03 16:18
#4

Är inte så expert på Windows eftersom jag kör Linux… Men om du menar att du vill flytta mods till mods-filen. Så kan man öppna den där sök grejen i hörnan och skriv: %appdata%, tryck enter och så får man upp en fil och så går man in på .minecraft filen och har man forge så finns det en fil som heter mods. Från vad jag lärt mig ska man helst packa upp mod-filerna i mods-filen 🙂

Upp till toppen
Annons: